آخرین سکانس از قراردادهای نفتی

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالی که کمتر از یک هفته از تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس سنای آمریکا می‌گذرد، شرکت ایتالیایی انی(Eni) روز گذشته با امضای تفاهم‌‌نامه‌ای با شرکت ملی نفت ایران برای مطالعه دو میدان کیش و دارخوین، بعد از 6 سال به‌طور رسمی به صنعت نفت ایران بازگشت.





از سوی دیگر به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نهایی‌سازی قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی برای امضا با شرکت فرانسوی توتال مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی شاهد امضای این قرارداد خواهیم بود. مدیرعامل شرکت توتال نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز بار دیگر بر مصمم بودن این شرکت برای حضور در فاز 11 با وجود ریسک‌ بازگشت تحریم‌ها و از دست رفتن یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری این شرکت تاکید کرد.





در حالی که به‌نظر می‌رسد قطار اجرایی‌شدن قراردادها و امضای آن با شرکت‌های خارجی به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود، دلواپسان و مخالفان دولت همچنان با کوبیدن بر طبل «نمی‌شود» و بهانه‌گیری‌های متعدد، سعی در سنگ‌اندازی در مسیر توسعه میادین نفتی کشور دارند؛ به‌طوری‌که انتشار گزارش‌هایی علیه دولت به رفتار روزانه آنها تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتقراردادنفت
Comments (0)
Add Comment