آتش در کوچه برلن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از 125، آتش سوزی مجتمع تجاری در کوچه برلن با تلاش 60 آتش نشان و نجات 20 شهروند از میان دود وآتش به خیر گذشت.


حادثه آتش سوزی یک مجتمع تجاری با تماس های مکرر شهروندان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که ستاد هماهنگی آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه های 1، 46 و 118 را به همراه گروه نجات یک و تجهیزات نردبان، تشک و دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان فردوسی، کوچه برلن اعزام کرد.


امیر هاتفی مدیر منطقه 5 عملیات آتش نشانی که فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت، با اشاره به حضور 60 آتش نشان در محل حادثه اظهار داشت: در مشاهدات اولیه یک مجتمع تجاری شامل سه طبقه و یک طبقه زیرزمین مشاهده می شد که بیش از 250 فروشگاه با کاربری البسه و.. و تعدادی انبارهای کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.


وی ادامه داد: کانون آتش سوزی یک انباری به مساحت 50 متر مربع بود که در طبقه منفی یک قرار داشت و در آن مقدار زیادی پوشاک نگهداری می شد و در هنگام رسیدن آتش نشانان، این انبار کاملا شعله ور بود و دود و شعله زیادی از درها و شیشه‌ها آن به بیرون زبانه می کشید و سیم‌های روی سقف را نیز تحت تاثیر قرار داده بود، به طوری که آتش به سرعت در حال سرایت به مغازه‌ها و انبارهای جانبی بود و دود ناشی از این آتش سوزی طبقات بالایی را در بر گرفته بود.


مدیر منطقه5 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان برای آغاز عملیات به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و در لحظات اولیه تعداد زیادی را از این مکان خارج کردند و با احتمال حضور تعدادی از کارگران شبکار به سرعت جستجوی محبوسین احتمالی را آغاز کردند و حدود 20 نفر را که تعدادی از آنها نیز در خواب را به سلامت از این مکان خارج کردند.


وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشانان و اجرای یک عملیات نفسگیر، از گسترش و سرایت آتش به فروشگاه ها و انبارهای اطراف جلوگیری شد و آتش نشانان با تخلیه دود ناشی از آتش سوزی و لکه گیری محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.


گفتنی است، خوشبختانه با تلاش همه جانبه آتش نشانان از بروز مصدومیت و تلفات جانی جلوگیری شد و تنها، خسارت مالی بر جای ماند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتشتاسیساتتهرانحادثه
Comments (0)
Add Comment