آتش در پارک ملی گلستان

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست پارک ملی گلستان از وقوع یک فقره آتش سوزی محدود در این پارک خبر داد و گفت: در این حادثه یک هزارو 500 مترمربع از درختچه های زرشک و سیاه تلو از بین رفت.




سید مهدی کوچک اظهار داشت: آتش سوزی در پارک ملی گلستان بعداز ظهر دیروز و براثر بی احتیاطی راننده خودروی حمل شیر که 20 بسته کاه نیز روی تانکر خود حمل می کرد، رخ داد.

 

 

 

وی گفت: این حادثه در محدوده دو راهی دشت – پیچ سلیمان کشته و به گفته راننده این خودرو، براثر گرمای بالا و آتش گرفتن کاه ها به وقوع پیوست.

 

 

 

کوچک اضافه کرد: براثر این آتش سوزی علاوه بر سوختن خودرو، مساحتی درحدود یک هزارو 500 متر مربع از محدوده پارک ملی گلستان و درختچه های زرشک و سیاه تلو دچار خسارت شد.

 

 

 

وی تصریح کرد: با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان، نیروهای بومی و ادارات راهداری، هلال احمر و آتش نشانی منطقه دو راهی دشت، محیط بانی شارلق و تنگه گل آتش خاموش و از سرایت آن به اراضی جنگلی جلوگیری شد.

 

 

 

 

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقه حفاظت شده در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است؛ این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده درکشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتشتاسیساتحریقپارک
Comments (0)
Add Comment