آب های خوزستان از کجا تامین می شود

به گزارش تاسیسات نیوز، خوزستان از شهرهای جنوبی ایران است که آن هم نیز با مشکلات آبی دست و پنجه نرم می کند تا مردم جنوبی کشورمان که از گرما و بعضا آلودگی رنج می برند، بحران آب را مدیریت کنند.





غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرهندیجان اظهار داشت: احداث سد بادی بر روی رودخانه زهره هندیجان توسط اهالی و کشاورزان به بنده پیشنهادشده، سازمان آب و برق خوزستان به این مورد رسیدگی و هر چه سریع‌تر مطالعات آن را نهایی کند.





وی افزود: بخش تجارت و بازرگانی هندیجان باوجود دو بندر مهم سجافی و بحرکان بسیار حائز اهمیت بوده وظیفه همه ما رونق این بنادر است. لذا همه دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را داشته باشند.





استاندار خوزستان بیان کرد: کالای مبادلات مرزی سبب شده هندیجان مرکز رونق، تجارت استان شود و از همه مناطق خوزستان، خارج از آن به این شهر بندری سفرکرده و مایحتاج خود را تهیه می‌کنند.





وی گفت: باوجود کالای همراه ملوان و فعالیت‌های تجاری گردش مالی خوبی در هندیجان صورت گرفته قبل از این هندیجان راکد بود و مشکلات عدیده‌ای داشت الحمدالله باهمت مسئولان و همکاری مردم این مشکل در حال رفع است. بنده هم دستور داده‌ام برخی اقلام در لیست تبادلات قرار گیرد.





شریعتی عنوان کرد: هدف ما در دولت اشتغال و رونق اقتصادی است چراکه امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است. ما باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشتغال داخلی را افزایش بدهیم. رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که به تولید داخل لطمه وارد نشود.




وی افزود: تبادلات برخی اقلام با نظر استان و مرکز است، مشکل قانونی وجود ندارد من به مسئولان مربوطه دستور داده‌ام که با هماهنگی مرزبانی برخی لوازم در بندر سجافی، گمرک هندیجان تبادل شود.




استاندار خوزستان بیان کرد: درزمینه صیادی ما تلاش می‌کنیم اسکله بندر بحرکان را هر چه سریع‌تر عملیات ساخت آن را به اتمام برسانیم البته مشکلات اعتباری دارد که تا مقداری رفع شده و انشاالله مقدار باقی‌مانده رفع و اصلاح می‌شود.





وی گفت: پروژه‌های آب‌رسانی استان که قراردادهای خرید لوله از طریق فاینانس داخلی بسته‌ و در بانک سپه و پارسیان تأمین اعتبارشده، برنامه‌وبودجه تضمین کرده تا مبالغ پرداخت شود؛ اما برای اجرای آن نیاز به اعتبارات دیگری دارد.




شریعتی عنوان کرد: برای تهیه اعتبار پروژه‌های آب‌رسانی برخی شهرهای استان خوزستان از صندوق توسعه ملی تقاضا شده ان‌شاءالله بتوانیم پروژه‌های آب‌رسانی و فاضلاب را به یک نقطه رسانده و حل کنیم.




وی افزود: اگر اعتبارات پروژه آب‌رسانی تأمین شود آب شرب از سد کوثر به‌وسیله لوله‌های انتقال به شهرهای هندیجان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، بهبهان، امیدیه، آقاجری و شهر چمران منتقل‌شده و مردم این شهرها از نعمت آب شرب باکیفیت بهره‌مند می‌شود.







انتهای خبر

آببحرانتاسیساتخوزستان
Comments (0)
Add Comment