آب های آلوده به رادیواکتیو را بشناسید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری آریا، بعد از شنیدن اخباری مربوط به آب های آلوده در تهران و بررسی محققان و نشان دادن اینکه آبهای پایتخت سالم است، اخیرا ژاپن گرفتار آبهای آلوده شده است که این مایع حیات میتواند به بلای جان چشم بادامی ها تبدیل شود.

اپراتور نيروگاه هسته اي فوکوشيما داييچي در ژاپن تاييد کرد که به دليل بارش شديد باران، آب هاي آلوده به تشعشعات راديواکتيو از اين نيروگاه به بيرون نشت کرده است.

،شرکت برق تپکو با استناد به تصاوير هوايي، نشت مستقيم آبهاي آلوده به مواد راديواکتيو از کانال پساب نيروگاه فوکوشيما به دريا را تاييد کرد.

در سال 2011 وقوع زلزله 9 ريشتري و سونامي ويرانگر ناشي از آن باعث ورود مقدار زيادي از آب دريا به نيروگاه هسته‌اي فوکوشيما ژاپن شد و نيز درنتيجه خرابي پمپ سردکن راکتورها، مواد راکيواکتيو به بيرون نشت کرد.

تاکنون تلاش‌هاي زيادي براي خارج کردن آب آلوده به مواد راديواکتيو موجود در نيروگاه شده است اما هنوز مقادير زيادي از آب هاي آلوده در اين نيروگاه وجود دارد.

به گفته کارشناسان، سطح آلودگي راديواکتيو يد موجود در درياي نزديک به نيروگاه هسته اي فوکوشيما به بيش از هزار برابر ميزان استاندارد رسيده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبآلودگیتاسیساتنیروگاه هسته ای
Comments (0)
Add Comment