آبرسانی هنگفت به بخش غرب ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دولت ، طرح آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی با اعتبار 710 میلیارد ریال را تصویب کرد.

کاظم محمدی اقدم با بیان اینکه درصورت تصویب این میزان اعتبار، عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۷۶ روستای استان آغاز می‌شود، افزود: با اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۳۵ هزار نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته اوج اختصاص اعتبارات عمرانی به این شرکت بود، اعلام کرد: در این سال از ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب، ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات این شرکت را ۸۲ درصد اعلام واظهار کرد: برای تحت پوشش قرار دادن بقیه جمعیت روستایی نیز براساس برنامه مدون سه ساله اقدام خواهد شد.

وی گفت: برای تامین منابع آب جدید و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع استان ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که لازم است همزمان با تحت پوشش قرار گرفتن روستاها اعتبار جذب و تخصیص داده شود تا آب سالم و بهداشتی در دسترس مشترکان قرار بگیرد.

محمدی اقدم با بیان اینکه تاکنون ۲۷۱ مجتمع آبرسانی در استان به بهره‌برداری رسیده و اجرای ۶۰ مجتمع جدید نیز در حال اجرا است، افزود: مطالعات اجرای ۵۰ مجتمع آبرسانی دراستان نیز به اتمام رسیده است.

وی در ادامه از واگذاری 5267 فقره انشعاب آب در روستاهای استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با واگذاری این انشعابات، تعداد کل مشترکان شبکه آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی به ۲۳۷ هزار و ۷۶۵ فقره رسیده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبآبرسانیآذربایجانتاسیساتسرمایه
Comments (0)
Add Comment