آبرسانی به روستاها در اولویت

به گزارش تاسیسات نیوز، تنها پایتخت نیست که از مشکلات آب رنج ببرد، روستاها که منبع کشاورزی و تامین زندگی روزمره مردم هستند، معضل کم آبی را حس می کنند.

نماینده مردم بشرویه، فردوس، سرایان و طبس در مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو موضوع آبرسانی به روستاها را جدی بگیرد، گفت: تا الان قول انتقال آب به استان را گرفته ایم اما کاری انجام نشده است.

محمدعلی عبداله زاده در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث تخصیص منابع به استانها تبعیض وجود دارد، بیان داشت: حوزه انتخابیه بنده حدود 83 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی با بیان اینکه ام المشکلات استان آب است، گفت: اگر فکر جدی برای بی آبی نشود تا 10 سال آینده بیشتر نقاط استان خالی از سکنه می شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو موضوع آبرسانی به روستاها را جدی بگیرد، افزود: تا الان قول انتقال آب به استان را گرفته ایم اما کاری انجام نشده است.

عبداله زاده نیروگاه زغال سنگ طبس را نیازمند توجه ویژه دانست و اظهار داشت: به نظر می رسد عزمی در وزارت نیرو برای مرتفع کردن مشکلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت معدنی استان استفاده نمی شود، افزود: اگر دولت به ظرفیت معدنی استان توجه کند وضعیت اشتغال استان 6 برابر می شود.

پروژه راه آهن به یک داستان در ذهن مردم خراسان جنوبی تبدیل شده است
جواد هروی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس نیز در این جلسه گفت: وزرا به ما عنایات ویژه ای دارند اما این عنایت باید با اعتبارات خاص همراه باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان از بی آبی به بحران آبی رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر وارد فضایی شده ایم که باید کمیته بحران آب در استان تشکیل شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان تا برخی از استانهای همجوار، گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور آغاز مطالعات انتقال آب به استان را بدهد.

هروی با بیان اینکه موضوع راه آهن در این استان مغفول مانده است، بیان داشت: راه آهن استان به یک داستان در اذهان مردم تبدیل شده و انتظار داریم که معاون اول رئیس جمهور دستور آغاز عملیات اجرایی راه آهن را صادر کند.

وی دوبانده کردن جاده بیرجند – قاین و روکش جاده های شهری و روستایی، تقویت بازارچه های مرزی و استفاده از توان مرزی را از دیگر خواسته ها عنوان کرد و گفت: باید مرزهای شرقی کشور هم تامین اعتبار شوند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به اینکه نیمی از پست های سازمانی خراسان جنوبی بلاتصدی است، خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه استخدام نیرو برای این پست ها هم دستورات لازم را صادر کند.

هروی در بحث تخصیص اعتبارات این استان مرزی فراموش شده است، گفت: خراسان جنوبی قطب تولید زعفران، زرشک و عناب کشور است که باید در حوزه کشاورزی کارهای اساسی انجام میشد.

وی بیکاری را یکی دیگر از مشکلات بزرگ استان دانست و بر توجه دولت به طرح بزرگ فولاد قائنات تاکید کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبرسانیبحرانتاسیساتکشاورزیکم آبی
Comments (0)
Add Comment