کالاهای غیر‌استاندارد برقی، بلای جان ساختمان‌های ایران

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد گفت: عرضه کالاهای غیراستاندارد برقی، ایمنی ساختمان‌های کشور را تهدید می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، ایمان سریری در جمع خبرنگاران گفت: با گذشت سه دهه از اجباری شدن تست الکتریکی بناها در جهان هنوز این موضوع پراهمیت در ایران جا نیفتاده است.
وی با اشاره به منفعت طلبی برخی فروشندگان کالای برق، افزود: طبق آمار اتحادیه ها حدود ۲۵درصد سیم و کابل های موجود در بازار، غیراستاندارد هستند که با استفاده از آنها خطر آتش سوزی و برق گرفتگی افزایش می‌یابد.
سریری با اشاره به کوشش‌های انجام شده برای ترویج استانداردسازی سامانه برق ساختمانها بویژه پروژه های بزرگ، با اشاره به این نکته که ساختمان های صنعتی و بلندمرتبه بیش از ۹۰ سال است در سراسر جهان الزام به توجه به تست الکتریکی دارند, از شروع کار این برنامه در کشور خبر داد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد توجه به تست الکتریکی را ابزار ایمن سازی محیط زندگی و کار دانست و از سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساختمان خواست، به اهمیت سلامت شبکه برق واحد خود توجه کنند و از صرفه‌جویی بی دلیل در هزینه های ایمن سازی، به شدت پرهیز کنند.
این متخصص صنایع برق همچنین همکاری بین متخصصان معماری، مکانیک و برق ساختمان و حمایت مسئولان از این حرکت تعیین کننده را اجتناب ناپذیر خواند.
وی گفت: برای ارتقای دانش دست اندرکاران برق ساختمان تاکنون ۴همایش در کشور برگزار شده و به‌زودی، گردهمایی دانش افزایی برق و مکانیک در ساختمان با موضوع کولرهای گازی و چیلروفن کوئل در مشهد برگزار می شود.
همایش ضرورت استاندارد چیلروفن کویل، در راستای دستاورد عملی همایش (۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ دانشگاه خیام)، آموزش علمی مهندسین مکانیک و بهبود کیفیت محصولات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی؛ ۴ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده مهندسی تالار خیام دانشگاه فردوسی مشهد از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.
آتش گرفتن تجهیزات برقیتست الکتریکی بناهاکالای برقی غیراستاندارد
Comments (0)
Add Comment