کارفرمایان از پرداخت حق بیمه پروانه های ساختمانی معاف شدند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان اعلام کرد: متقاضیان دریافت صدور پروانه ساختمانی نیازی به پرداخت حق بیمه سهم کار‌فرمایی به سازمان تأمین اجتماعی ندارند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سید فاضل حیدری بلوكی با بیان اینکه حق بیمه پروانه ساختمانی حذف شده است، گفت: پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمانی موضوع قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شهر‌ها و روستا‌های کشور متوقف شده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس تا پایان اسفند ‌ماه 92 پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 10 آذر ‌ماه سال 87 متوقف می‌شود و شعب تأمین اجتماعی مجاز به دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی ساختمانی بر اساس متراژ و ارائه گواهی نخواهند بود.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در پی حذف حق بیمه پروانه ساختمانی، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شده است مبلغ مورد نظر را از منابع درآمدی بر ارزش افزوده نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور به تامین اجتماعی پرداخت نماید و اجرای این قانون در آینده نزدیک تاثیر بسیار خوبی بر قیمت مسکن و رضایتمندی مردم خواهد داشت.

 

حیدری بلوكی بیان کرد: تاکنون بالغ بر 6 هزار و پانصد کارگر ساختمانی که کارت مهارت دریافت کرده‌اند در استان هرمزگان با پرداخت حداقل حق بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و می توانند از تمامی خدمات و تعهدات تامین اجتماعی طبق شرائط استفاده نمایند.

 

وی در پایان به پانا گفت: کارفرمایان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و رفع ابهام می‌توانند به شعب تامین اجتماعی در سطح استان مراجعه کنند.

پایان پیام/.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment