همه آنچه که باید از طرح «نذر مهارت» بدانید

به دعوت اداره کل راه و شهرسازی، جلسه هم اندیشی درخصوص بررسی راهکارهای بهبود کیفیت ساخت و ساز به ویژه برای اقشار آسیب پذیر در اجرای طرح نذر مهارت با حضور نمایندگان ۱۵ ارگان برگزار شد.

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در این جلسه با تقدیر از برگزاری این جلسه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، با هدف شرکت در امور خیرخواهانه و عام المنفعه از گذشته با سازمان ها و نهادهای مختلف همکاری داشته است و در این راستا خدمات مورد نیاز را ارائه داده است.

دکتر مجتبی زوربخش در ادامه اظهار کرد: هدف کلی از راه اندازی طرح نذر مهارت، فراتر از ارائه خدمات مهندسی بوده و شامل ارائه برخی خدمات متمایز نظیر آموزش به مخاطبان ویژه خود است.

مقام ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات عام المنفعه به اقشار کم برخوردار جامعه، خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص سازمان تعیین سیاست های تشویقی برای آن دسته از مهندسانی است که قصد ارائه خدمات دارند.

وی افزود: برای حصول به این امر نیاز به انعقاد تفاهم نامه هایی فی ما بین سازمان و اداره دارایی و امور مالیاتی درخصوص ارائه خدمات رایگان و نیمه رایگان برای کسور قانونی است.

زوربخش با اشاره به این که سازمان در عرضه خدمات خیرخواهانه مشکلی ندارد، گفت: به منظور قانون‌مند شدن خدمات عام المنفعه و لحاظ شدن این خدمات در کارتابل مهندسان به دنبال مجوز های لازم برای ارائه سیاست های تشویقی هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس درخصوص میزان تقاضا در امور خیرخواهانه گفت: هم اکنون میزان تقاضا قابل پیش بینی نیست و برای پایش تقاضا نیاز است که دفتر نذر مهارت فعالیت خود را آغاز کند.

وی درخصوص تعریف نوع سیاست های تشویقی تصریح کرد: سیاست ها باید به سمتی برود که مهندسان عضو سازمان با رویکرد اطلاع از سیاست های تشویقی مشارکت کنند و مهندسانی که در حال حاضر اطلاعی ندارند، بیشتر جذب این سیستم شوند، هم اکنون تعداد زیادی از اعضای سازمان، انجام فعالیت های خیرخواهانه در سرلوحه کار ایشان است و به عنوان یک اصل به آن پایبندند.

دکتر زوربخش با اشاره به راه اندازی دفتر نذر مهارت در سازمان نظام مهندسی گفت: به استناد بخشنامه معاون محترم مسکن وزارت راه و شهرسازی، سازمان درحال حاضر به دنبال پرداختن به راهکارهای عملیاتی شدن طرح به عنوان یک اصل لازم الاجرا برای همه مهندسان است.

رئیس گروه نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته پیش نویس شیوه ناه طرح دبیرخانه نذر مهارت به ادارات مرتبط ارسال شد و مقرر شد در جلسه آتی، پیشنهادات دریافت و جمع بندی شوند.

مهندس مهرداد راستی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی به عنوان دبیرخانه نذر مهارت معرفی شده است، گفت: روال قانونی باید در این شیوه نامه لحاظ شود و هم اکنون هم این امر به صورت ارتباط بین اداری در حال اجرا است و بنا است که در یک سطح وسیع تر و چارچوب دار ادامه داشته باشد.

وی افزود: درخصوص این طرح هر گونه فعالیتی باید با تایید اداره کل راه و شهرسازی باشد و پیشنهادات ارائه شده از سوی ادارات با دقت بررسی شده و مواردی که در حیطه بخشنامه است به شیوه نامه افزوده می شود.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان هر یک از ادارات به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درمورد اجرای کامل بخشنامه طرح دبیرخانه نذر مهارت پرداختند.

بهبود کیفیت ساخت و سازنذر مهارتنظام مهندسی ساختمان فارس
Comments (0)
Add Comment