نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در سیستان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به احداث نیروگاه بادی و خورشیدی در میل نادر، رامشار و گراغه اختصاص یافته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مجوزها برای حضور سرمایه گذاران دریافت شده و این مناطق آماده است‌.


ماندانا زنگنه در شورای استان در استانداری با بیان این که ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان وجود دارد، افزود: همچنین اولین نیروگاه 10 مگاواتی استان افتتاح شد.


وی اظهار کرد: از ۱۴ مجوز سرمایه گذاری خارجی که در استان صادر شده است، هفت مجوز مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر است که از کشورهای مختلف در استان حضور پیدا کردند، پنج نیروگاه تجدید پذیر نیز در مراحل شروع عملیات اجرایی است که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.


به گفته وی، تفاهم نامه ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری سواحل مکران نیز میان استانداری، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و منطقه آزاد تجاری چابهار به منظور ایجاد بستر توسعه و تجاری سازی فناوری‌ها، تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و احداث کسب و کار نوین برای حضور کشورهای دانش بنیان منعقد شد. به زودی شاهد راه اندازی این منطقه که توسعه منطقه مکران را تسریع می‌کند، خواهیم بود.


زنگنه اظهار کرد: منطقه‌ای در چابهار برای توسعه و تجاری سازی فناوری‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولید فناوری‌های بومی، تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتخورشیدینیروگاه
Comments (0)
Add Comment