نشست جمع بندي استفاده ايمن از پساب در كشاورزي برگزار مي شود

اين نشست با حضور حدود 50 نفر از متخصصان و صاحب نظران و مديران 21 كشور جهان برگزار مي شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهندس علي اصغر قانع با بيان اينكه در ايران به منظور استفاده از پساب مطالعات، تحقيقات و پروژه هاي زيادي انجام شده و در بحث صنعتي نيز كارهاي فراواني صورت گرفته است، گفت: سازمان ملل به دليل حساسيت موضوع در كل جهان، پروژه اي 10 ساله با عنوان توسعه ظرفيت سازي آب سازمان ملل را تعريف كرده است كه با استفاده ايمن پساب در كشاورزي بايد ظرفيت سازي در سطوح مختلف از جمله سطوح فردي، سازماني و سامانه اي براي استفاده ايمن از پساب با همكاري سازمان هاي بين المللي طراحي و انجام شود.

وي ادامه داد: تاكنون پنج نشست در کشورهاي مختلف جهان برگزار شده است تا اين پروژه ها براساس نيازها و تجارب قاره هاي مختلف بررسي شود و برنامه اي را براي سازمان ملل تدوين كنند.

وي اظهار داشت: نشست نخست در مراكش، نشست دوم در دهلي نو هند، نشست سوم در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي، نشست چهارم در پرو و نشست پنجم در بالي اندونزي برگزار شده است.

قانع با بيان اينكه در اين نشست ها تمام پيشنهادها، فعاليت ها و اقدام ها احصا شده و با حضور نمايندگان كشورهاي هر قاره مستنداتي تهيه شده است، گفت: در نشست تهران كه نشست جمع بندي قاره اي است، همه اين مستندات بررسي و ظرف سه روز به سازمان ملل تحويل داده مي شود.

 

وي ادامه داد: اين نشست با حضور حدود 50 نفر از متخصصان و صاحب نظران و مديران 21 كشور جهان و مسئولان سازمان ها و مراكز بين المللي ازجمله سازمان بهداشت جهاني WHO، سازمان بين المللي كشاورزي و غذا فائو، برنامه محيط زيست سازمان ملل UNEP، كميسيون بين المللي آبياري و زهكشي ICID و موسسه بين المللي مديريت آب IWMI و موسسه آب و محيط زيست و سلامت دانشگاه سازمان ملل برگزار مي شود.

مديركل دفتر نظام هاي بهره برداري و حفاظت آب و آبفا اظهار داشت: برگزار كننده اصلي اين نشست سازمان ملل است و قرار است در نشست تهران تمام مباحث تدوين شده در پنج نشست پيشين مورد بررسي قرار گيرد.

قانع با بيان اينكه سنگال، مراكش، مصر، الجزاير، تونس، پاكستان، نپال، هند، سريلانكا، آفريقاي جنوبي، موريس، غنا، مكزيك، پرو، اكوادور، بوليوي، فيليپين، چين، ويتنام، اندونزي و ايران كشورهايي هستند كه در نشست تهران حضور دارند، گفت: اين كشورها به دعوت سازمان ملل در اين نشست حاضر مي شوند.

وي تصريح كرد: اين نشست در دانشگاه صنعتي شريف با همكاري علمي و معنوي وزارت نيرو، شركت آب و فاضلاب استان تهران و انجمن صنفي شركت هاي صنعت آب و فاضلاب برگزار مي شود.

قانع نشان دادن توانايي هاي ايران در برگزاري دوره هاي آموزشي براي كشورهاي منطقه، تعيين جايگاه براي ايران به عنوان نماينده اصلي در خاورميانه، آشنايي شركت كنندگان با توانايي پيمانكاري و خدمات فني و مهندسي شركت هاي ايراني، آشنايي شركت كنندگان با مراكز بين المللي كه در ايران فعاليت دارند، پيوند اين مراكز در بحث بازيافت پساب با شركت هاي حاضر در نشست، نشان دادن شكست سياست تحريم و انزواي ايران را ازجمله اهداف اين نشست عنوان كرد.

وي افزود: در حاشيه اين نشست نمايشگاهي با وسعتي حدود 400 مترمربع و با حضور 17 شركت و انجمن ايراني برگزار مي شود و توانمندي هاي ايران در بخش هاي مختلف مديريتي، اجرايي، توليدي و مهندسي عرضه مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد: در حاشيه برگزاري اين نشست، شركت هاي ايراني بتوانند زمينه فعاليت را در كشورهايي كه نيازمند اين خدمت هستند، فراهم و اين تجارب و توان فني و مهندسي كشور را به اين كشورها صادر كنند.

 پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment