نجات جان زنی در آتش سوزی منزل

به گزارش تاسیسات نیوز، زن 40 ساله ای که نیمه شب گذشته در آتش سوزی منزل مسکونی اش درمیان دود و آتش گرفتار شده بود توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.


وقتی که شعله های آتش از داخل آشپزخانه زبانه کشید، صدای فریاد کمک خواهی زنی، همسایگان را از این حادثه با خبر کرد که آنان سراسیمه در ساعت 01:05 دقیقه بامداد دیروز وقوع این آتش سوزی را به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع دادند.


ستاد فرماندهی این سازمان به محض آگاه شدن از این حادثه آتش نشانان ایستگاه 99 و تیم نجات 2 را به همراه تشک نجات و خاور حامل دستگاه تنفسی به میدان خراسان، خیابان کاظمی روانه کرد.


بنا به اظهاررسول سعادتی افسرآماده منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، حادثه در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه بوقوع پیوست و طی آن یک واحدمسکونی به وسعت 90 متر مربع طعمه آتش سوزی شد.


وی افزود: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه این واحد مسکونی شروع شد و درحال سرایت به دیگر قسمت های این منزل بود و همچنین زن حدودا 40 ساله ای به علت قفل بودن حفاظ آهنی درورودی واحدمسکونی در داخل این منزل گرفتار شده بود و قادر به خروج از آن نبود.


سعادتی گفت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله ضمن قطع کردن برق ساختمان و ایمن کردن محل حادثه، با ابزار برش، قفل حفاظ فلزی را بریده و این زن را که براثر دودزدگی شدید درمعرض خفگی قرار گرفته بود به سرعت به بیرون از ساختمان منتقل کرده و جهت انجام کمک های اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند.


این افسرآماده آتش نشانی اضافه کرد: همزمان با نجات شخص گرفتار از میان دود و آتش، گروه دیگری از آتش نشانان با کشیدن یک رشته لوله آب پرفشارآتش نشانی تا طبقه چهارم به مبارزه با این آتش سوزی پرداخته و به سرعت شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.


وی اعلام کرد: شخص نجات یافته که علاوه بر دودزدگی شدید از ناحیه دست هم دچار سوختگی شده بود بی درنگ توسط عوامل اورژانس برای ادامه مداوا به مرکز درمانی منتقل شد.


گفتنی است علت بروزاین آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه دردست بررسی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتش سوزیایمنیتاسیساتساختمان
Comments (0)
Add Comment