معضل فرار دود کوره‌های القایی

به گزارش تاسیسات نیوز، دامون سلیمانی‌زاده در جریان بازدید از کارخانه‌های تولید فولاد تارا شمش یزد و همچنین فولاد سازان کیوان اظهار کرد: امیدوارم با رعایت قوانین نگهداری از ظرفیت‌های زیست محیطی شاهد کارخانجات فولادی دوستدار محیط زیست در سطح استان یزد باشیم.




رییس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست یزد گفت: فرار دود از جمله پدیده‌هایی است که در صنایع فولادی که با کوره‌های القایی مشغول فعالیت هستند وجود دارد.




سلیمانی‌زاده خاطرنشان کرد: معضل فرار دود از معضلاتی است که بیشتر در مواقع شارژ کوره، تخلیه ذوب و در زمان سرباره گیری مشاهده می شود و حجم قابل توجهی از آلاینده‌ها را وارد هوا می‌کند.




«محمدرضا کوچک‌زاده» در این بازدید با اشاره به دستاوردهای دو کارخانه فولاد تارا و فولاد سازان کیوان در راستای کنترل جدی انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، تأکید کرد:‌ سایر کارخانه‌های فولادی استان نیز که دارای کوره‌های ذوب القایی فعال هستند با الگو برداری از این سیستم، آلودگی‌های محیطی خود را کنترل و مدیریت کنند.




معاون نظارت و پایش محیط زیست با بیان این که تمام صنایع فولادی استان باید نسبت به حفاظت از محیط زیست احساس مسئولیت کنند، افزود: کنترل آلودگی‌های محیطی توسط صنایع فولادی نقش موثری در حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی استان ایفا می‌کند.






انتهای خبر

تاسیساتدودکوره
Comments (0)
Add Comment