مسکن در پردیس هم غیردسترس شد

بررسی فایل‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که در شهر جدید پردیس، شاهد افزایش غیرمعمول در نرخ رهن و اجاره هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، پردیس به واسطه قیمت‌های کمتری که نسبت به تهران دارد، یکی از مقاصد مستاجرانی است که نمی‌توانند در تهران بمانند و بنابراین مجبور به کوچ به حاشیه می‌شوند. اما بررسی فایل‌های پلتفرم‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که برخی از این واحدها با قیمت‌های نامتعارف آگهی شده‌اند که با وضعیت مستاجران همخوانی ندارد.
در رابطه با این موضوع، دو گروه مشاور املاک وجود دارند؛ گروه اول مشاورانی هستند که به نظر می‌رسد همراه این قیمت‌سازی‌ها بوده و معتقدند که این واحدها مشتری‌های خود را دارند و برخی از ساکنان منطقه شمالی تهران به سمت اجاره خانه در پردیس رفته‌اند. گروه دوم واسطه‌های ملکی، معتقدند که این واحدها بسیار دشوار اجاره می‌روند و این قیمت‌ها واقعی نیست.
البته به نظر می‌رسد نظر دسته دوم به واقعیت بازار نزدیک‌تر باشد، زیرا براساس گفت‌وگوی اکوایران با واسطه‌های ملکی مناطق ۱.۲ و ۳ تهران، مستاجرانی که توان پرداخت رهن و اجاره در این مناطق ندارند به مناطق پایین‌تر کوچ می‌کنند و ترجیح می‌دهند از تهران خارج نشوند.
البته به نظر می‌رسد پردیس تنها موقعیت خوابگاهی ندارد و برخی از مستاجران به واسطه آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر، شغل و موقعیت کاری خود ساکن پردیس شده‌اند. هرچند برخی از فازهای پردیس نیمه‌ساز و متروکه هستند و یا از برخی امکانات رفاهی مثل هنرستان و مهدکودک محرومند.
رهن و اجاره خانه در شهر پردیسقیمت اجاره پردیسمسکن پردیس
Comments (0)
Add Comment