مسکن استاندارد برای جوانان در دولت چهاردهم

غراوی، نماینده ادوار مجلس،  با اشاره به نادیده گرفته شدن نوسازی بافت فرسوده در کشور، افزود: اگر به این بخش در دولت احمدی نژاد توجه می‌شد در حال حاضر دغدغه نداشتیم و این طرح در دولت‌های دیگر ادامه پیدا کرد و در دولت شهید رئیسی قرار شد ۴ میلیون مسکن ساخته شود، اما به دلایلی به این نقطه نرسیدیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت: در دولت روحانی و رئیسی دو نماینده از اقوام کرد و بلوچ داشتیم، اما از ترکمن‌ها استفاده نشده که با توجه به قول‌های آقای پزشکیان امیدواریم این موضوع عملیاتی شود و در کابینه و دولت از افراد متخصص اقوام و اهل سنت بهره‌گیری شود.
عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت: در دولت روحانی و رئیسی دو نماینده از اقوام کرد و بلوچ داشتیم، اما از ترکمن‌ها استفاده نشده که با توجه به قول‌های آقای پزشکیان امیدواریم این موضوع عملیاتی شود و در کابینه و دولت از افراد متخصص اقوام و اهل سنت بهره‌گیری شود.
شهرام  غراوی، عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به رویکرد دولت‌های مختلف در ساخت مسکن، اظهار کرد: نکته‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته ساخت مسکن‌های استاندارد و مقاوم است. در زلزله بم ساختمان‌های غیرمقاوم سبب مرگ خیلی‌ها شد که علت آن بی توجهی به ساخت‌و‌ساز‌های مقاوم بود.
وی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد مسکن مهر مطرح شد که اقدام خوبی بود و نفس عمل خوب بود، اما ایراد‌های اساسی داشت و زیرساخت‌های لازم را نداشت و هزینه‌های زیرساختی زیادی لازم داشت.
الزام ساخت مسکن استاندارد و متراژ پایین برای جوانان در دولت چهاردهم
غراوی با اشاره به نادیده گرفته شدن نوسازی بافت فرسوده در کشور، افزود: اگر به این بخش در دولت احمدی نژاد توجه می‌شد در حال حاضر دغدغه نداشتیم و این طرح در دولت‌های دیگر ادامه پیدا کرد و در دولت شهید رئیسی قرار شد ۴ میلیون مسکن ساخته شود، اما به دلایلی به این نقطه نرسیدیم.
عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی مسکن کشور ادامه داد: هر چند دولت چهاردهم قولی برای ساخت مسکن نداده، اما باید ساخت مسکن مقاوم و استاندارد و با متراژ پایین برای جوانان را در برنامه خود قرار دهد تا از رشد قیمت‌ها جلوگیری شود. البته دولت با کمک بخش خصوصی و نظام مهندسی و انجمن پیمانکار‌ها باید این کار را انجام دهد و باید کار‌ها به این بخش‌ها واگذار شود و دولت تنها زیرساخت‌ها مانند زمین را دولت تامین کند.
وزیر راه و شهرسازی باید متخصص و برنامه‌نگر باشد
عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی مسکن کشور درباره انتخاب وزیر راه و شهر سازی، توضیح داد: وزیری که انتخاب می‌شود باید جامع‌نگر باشد، چون این وزارت‌خانه بزرگ و چندین زیر مجموعه دارد که وزیر آن باید مدیری متخصص و برنامه‌نگر باشد و اشرافیت کامل به بخش‌های مختلف دریایی، هوایی و مسکن داشته باشد.
غراوی با اشاره به اهمیت بخش مسکن، تاکید کرد: رشد ساختمان از رشد دلار بیشتر است و انتخاب وزیر جامع‌نگر، توانمند، چندبعدی، با تجربه و جوان و معاون مسکن قوی بسیار مهم است چرا که اینگونه می‌توان قول‌های داده شده را محقق کرد.
وی افزود: وزیر، سه شاخصه اخلاق‌مداری، تخصص و مدیریت را باید با هم داشته باشد و باید با همگرایی این سه مورد را پیش ببرد.
رونق ساخت‌و‌ساز مسکن با اعتماد به کارشناسان
وی با اشاره به صحبت‌های تبلیغاتی رئیس‌جمهور و اعتقاد وی به نظرات کارشناسان، گفت: اعتماد به مهندسان، پیمانکاران، انجمن‌های فولاد و سیمان و … همه در کنار هم می‌تواند به ساخت و ساز مسکن در کشور کمک کند.
غراوی با بیان اینکه در تهران نگران وقوع زلزله هستیم، افزود: تراکم بالا داده شده، اما در کوچه‌های ۶ متری اصلا مناسب نیست و باید ساختمان‌های مقاوم احداث شود و زیبا و منظر شهری هم دیده شود.
عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب نماینده از مردم اهل سنت در دولت‌های مختلف، گفت: در دولت روحانی و رئیسی دو نماینده از اقوام کرد و بلوچ داشتیم، اما از ترکمن‌ها استفاده نشده که با توجه به قول‌های آقای پزشکیان امیدواریم این موضوع عملیاتی شود و در کابینه و دولت و حتی سفارت‌ها از افراد متخصص اقوام و اهل سنت بهره‌گیری شود.
غراوی درباره جدایی بخش راه و مسکن هم گفت: در حال حاضر بحث جدایی در وزارت‌خانه مطرح نیست و این وزیر برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شده، اما این طرح در سال‌های قبل هم به نتیجه نرسیده است.
دولت چهاردهم و مسکن جوانانمسکن جواناننظام مهندسی ساختمان و ساخت مسکن جواناننظام مهندسی و مسکن جواناننماینده مجلس و ساخت مسکنپزشکیان و وعده های مسکنی
Comments (0)
Add Comment