محاسبه دلاری برق تولیدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر

مشاور مطالعات استراتژیک سازمان انرژی‌های نو خواستار محاسبه‌ی دلاری برق تولیدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر شد.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  دکتر باقری مقدم با اشاره به پیشرفت‌های حوزه فناوری‌های تجدید‌پذیر طی سالهای اخیر در تشریح مشکلات این حوزه از فناوری‌ها گفت: انرژی‌های تجدید‌پذیر به لحاظ سیستمی از یک بافت مناسب در کشور برخوردار نیستند. از سوی دیگر مشکلات تامین مالی مانع توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور شده است چرا که فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر مانند سایر فناوری‌ها در ابتدای چرخه عمر خود بسیار گران است اما در ادامه می‌تواند با سایر فناوری‌ها رقابت کند.

 

وی با بیان این که طی سالهای گذشته قیمت برق تولیدی از انرژی‌های تجدید پذیر مقداری افزایش یافت، تصریح کرد: این در حالی است که با تغییر نرخ ارز قیمت برق تولیدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر قابل رقابت با انرژی موجود نشد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که باید برق تولیدی از انرژی‌های تجدید پذیر بر پایه دلار محاسبه شود.

 

باقری مقدم با اشاره به نبود برنامه جامع در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور اظهار امیدواری کرد با تصویب هر چه زودتر سند جامع انرژی‌های تجدید‌پذیر مشکل این بخش رفع شود.

 

مشاور مطالعات استراتژیک سانا با اشاره به رونمایی از سند انرژی باد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه انرژی‌های نو از رونمایی سند انرژی خورشید در آینده نزدیک خبر داد.

 

باقری مقدم گفت: هر زمان که بحث انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور مطرح می‌شود افراد این سوال را مطرح می‌کنند که با وجود نفت در کشور چه نیازی به انرژی‌های تجدید پذیر است. این در حالی است که چنانچه می‌خواهیم سلاح نفت و گاز را در اختیار داشته باشیم باید انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور توسعه یابد و این انرژی در آینده سهم قابل توجهی از انرژی کل کشور را به دست آورد.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment