قیمت پایین غذاها در رستوران‌ها+تصاویر

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از مزایای روبوت ها، کاهش هزینه ها از طریق انجام دادن وظایف محوله کارگران است.


به تازگی یک رستوران فست فود از این ایده برای ساختن یک آشپزخانه روبوتیک استفاده کرده است. Spyce که توسط فارغ التحصیلان مهندسی MIT تاسیس شده از فناوری جدیدی برای این رستوران بهره می گیرد.


این ایده اولین بار در زمان دانشجویی به ذهن یکی از طراحان این رستوران خطور کرد: او زمان پختن غذا نداشت و قیمت غذاهای رستوران های نزدیکش هم خیلی بالا بود.




سه سال بعد رستوران روبوتیک در حومه شهر بوستون افتتاح شد.


به محض ورود، یک میزبان (انسان) به مشتریان خوشامد می گوید و آنها به یک سری کیوسک های لمسی راهنمایی می کند. آنجا، آنها سفارش می دهند و منو شامل شش ظرف با مواد غذایی و طعم های رایج در آمریکای لاتین، مدیترانه و آسیاست.


این ظرف ها توسط یک سرآشپز مشاور پروژه طراحی شده است. قیمت هر ظرف 7.5 دلار است و به علاوه مشتریان می توانند مواد پروتئینی دیگری هم با هزینه های بیشتر اضافه کنند.




پس از دادن سفارش، آشپزخانه روبوتیک دست به کار می شود. مواد خام اولیه در یکی از هفت ووک چرخان که روی حرارت قرار دارد ریخته می شود؛ مشتریان هم می توانند همه مراحل کار را از کانتر مشاهده کنند. بعد از پخت غذا که فقط سه دقیقه طول می کشد، یک آشپز (انسان) ادویه های سرد را به غذا اضافه می کند و غذا به مشتری تحویل داده می شود.


یکی از طراحان این ایده می گوید: «آشپزخانه روبوتیک ما طوری طراحی شده که یک ابزار باشد. در رستروان ما، آشپزخانه روبوتیک اجازه می دهد سرآشپز سردخانه با استفاده از خلاقیت خود روی زیباتر ساختن ظرف غذا تمرکز کند.


همچنین یک تیم خرید داریم که مواد اولیه را برای این آشپزخانه تهیه می کند. این روبوت ها با انسان ها کاملا هماهنگند چون بدون انسان ها این آشپزخانه روبوتیک کار نمی کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آشپزخانهتاسیساترستورانروبوتیک
Comments (0)
Add Comment