قدم به قدم با جایزه جهانی انرژِی

*ساعت 7:30 : مراسم با پذیرایی صبحانه شروع شد. اولین مهمان این مراسم سرکار خانم گاندی هستند

* با ورود اصحاب رسانه و میهمانان داخلی وخارجی، شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی آغاز شد.

 

*آقای حمید چیت چیان به همراه هیئت همراه به سالن پر ازمیهمان آمد و بعد از تلاوت قرآن و سرود ملی مراسم با اجرای خانم فریبا علوی آغاز شد.

 

*بعد از خوش آمد گویی آقای  چیت چیان و مهم شمردن این مراسم خانم ابتکار به سخنرانی دعوت شد و امروز که روزهوای پاک است را گرامی شماردند.

 

* آقای مجید سرایداریان رئیس انجمن سبز ایران در تریبون قرار گرفت وضمن خوش آمدگویی به نمایندگان127 کشور حاضر، در باب آژانس جهانی محیط زیست و صلح سخنرانی کرد وی سخنان خود را با داستان سیمرغ و سلیمان آغاز کرد.

 

*بخشی از سخنان آقای سرایداریان:این طرح ها و ایده ها تبدیل به کسب و کار سبز شود و بعد از این شانزده دوره وجود این آژانس الزامی است رویکرد آن سبز و سازمانی مردم نهاد است وجود بانک ایده ها در این آزانس برای جذب سرمایه گذاران وبستری مناسب برای تعامل با محیط زیست است. از این به بعد تهران پایتخت صلح  ومحیط زیست است. 

 

* آقای مهندس امامی ،آقای مهندس سرایداریان ، آقای مهندس چیت چیان وآقای دکتر ابتکار برای اعطای  جایزه انرژی  آب روی استیج رفتند.

 

* نامزدها از کشور های چین، ایران، تانزانیا برنده بصورت مشترک تانزانیا و ایران “آقای محمد پرورش “جایزه را دریافت کرد.

 

*آقای مهندس هاشمی استاندار تهران آقای پروفسور مونا شینگه دارای جایزه صلح نوبل برای دادن جایزه زمین روی استیج آمدند.

برنده این جایزه: نماینده اتیوپی 

 

*خانم گاندی رئیس بنیاد کودکان هند ، آقای دکتر ستار محمودی قائم مقام وزارت نیرو ،آقای وافگان نیومن رئیس بنیاد جهانی انرژی برای اعطای جایزه هوا روی استیج آمدند.

برنده جایزه: نماینده چک

 

 

*افتخاری بزرگ  برای ایران به دست آمد : آقای سید حسن موسوی مدیر عامل پروژه ” مگا پارس”  برنده جایزه جهانی توسعه پایدار در همه زمینه های انرژی شد.Green Building- Best practice 

 

*

Comments (0)
Add Comment