فاز اول طرح ساخت تمام شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، عملیات ابنیه و تاسیسات پروژه ساخت مرکز داده سازمان ، شامل ابنیه و تاسیسات ، با نصب تاسیسات برقی و مکانیکی در مرحله پایانی قرار گرفته است.



مصطفی رامندی ، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این طرح که از آذر سال 92 در راستای طراحی و تولید سامانه های اطلاعاتی تخصصی و عمومی و به منظور تامین زیرساخت های لازم برای استقرار دولت الکترونیک در سازمان کلید خورده بود پس از یکسال وقفه از اوایل سال جاری آغاز شد.



وی با بیان اینکه با تغییر برنامه های زمانبندی(CPM) اجرا و فشرده سازی آن ها در اواسط مهرماه سال جاری، مرکز داده برای نصب تجهیزات غیرفعال از جمله رک ها آماده شد، افزود : این طرح با هدف ایجاد زیرساخت مناسب برای ذخیره سازی و نگهداری حجم بالای اطلاعات و داده های سازمان به صورت ایمن، پایدار و مطمئن به منظور استقرار سامانه های اطلاعاتی و نرم­افزارهای دولت الکترونیک و هوشمندسازی سازمان با رویکرد یکپارچه سازی و ایجاد پردازش ابری سازمانی اجرا می­شود.




رامندی در همین زمینه ادامه داد: با اتمام طرح ، میزان ذخیره سازی رایانه های مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران حدود سه برابر و سرعت پردازش آن ها، بطور میانگین چهار برابر افرایش خواهد یافت، علاوه برآن شبکه های گسترده استانی بصورت یکپارچه به ستاد متصل شده و از طرف دیگر زمینه مناسب برای استقرار خدمات ارزش افزوده شبکه مانند تلفن بر بستر اینترنت(VOIP) و ویدیو کنفرانس بین مراکز مختلف سازمان در ستاد و استا ن ها فرآهم می شود.




گفتنی است ، فاز دوم طرح شامل نصب ارتباطات داده ای و مخابرات و نصب تجهیزات فعال شبکه در داخل و خارج از سایت در دست اقدام است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانداردبرقتاسیساتمکانیک
Comments (0)
Add Comment