سیستم مکان یابی شبکه توزیع برق تهران بزرگ “TDIS” توسعه و ارتقا یافت

مدیر دفتر نظارت بر طرح ها و پروژه های شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از توسعه و ارتقای سیستم اطلاعات مکانی شبکه توزیع برق تهران بزرگ “TDIS” در سطح مناطق 21 گانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بصورت یکپارچه و تحت شبکه با بیش از 600 کاربر داخلی بطور همزمان خبر داد.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   مهندس محمدرضا فراهانی در گفتگوی اختصاصی با  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار داشت : با برگزاری نشست های مختلف  با واحد آمار مقرر شد کلیه آمار و اطلاعات تجهیزات موجود در شبکه از طریق نرم افزار TDIS فراخوانی شود  .

 

وی گفت : با پیگیری های صورت گرفته ، مطالعات طرح جامع برای نخستین بار  در ایران به اطلاعات GIS شرکت توزیع برق  تهران  الصاق شده و هم اکنون با  تعامل سازنده معاونت برنامه ریزی و معاونت مهندسی ونظارت شرکت ، طرح جامع با افق سال 94 بصورت یک لایه مجزا در نرم افزار TDIS افزوده شده است .

 

 مهندس فراهانی متذکر شد : از این پس کلیه کاربران طراحی قادر به استفاده کاربردی از مطالعات طرح جامع منطقه خود  بوده و از  قابلیت های الصاق طرح جامع به نرم افزار  GIS میتوان مشاهده طرح های توسعه تا سال 94 و همچنین پیش بینی بار مناطق بر روی نقشه GIS به تفکیک 40 روزکار هر منطقه  اشاره کرد .

 

مدیر دفتر نظارت بر طرح ها و پروژه های شرکت همچنین افزود :برقراری ارتباط بین نرم افزارهای TDIS و ENOX به همت معاونت مهندسی و نظارت شرکت  از دیگر اقدامات شاخص این حوزه می باشد که امکان مشاهده کلیه رکوردهای خاموشی در نرم افزار TDIS را فراهم کرده است.

 

 به گفته مهندس فراهانی  در راستای برقراری ارتباط با سایر نرم افزارها، اطلاعات تجهیزاتی از جمله  کنتورهای AMR-AMI، دستگاههای مانیتورینگ و اتوماسیون، DG و ژنراتورها، CHANGE OVER، کنتورهای قرائت پست های فوق توزیع، کنتورهای روشنایی، ثباتها، نشانگرهای خطا و خازنها در نرم افزار TDIS ورود اطلاعات شده است.

 

مدیر یت نظارت بر طرح ها و پروژه های شرکت  در خاتمه  با اشاره به این که هم اکنون منطقه برق مولوی به عنوان منطقه پایلوت از پروژه برداشت اطلاعات انتخاب شده است تصریح کرد :با انجام این پروژه ؛ برداشت اطلاعات مشترکین از دیگر دستاوردهای واحد GIS در سال جاری می باشد که به واسطه انجام این پروژه امکان برقراری ارتباط اولیه بانک اطلاعات BILLING، امکان مشاهده مصرف انرژی مشترکین در محدوده انتخابی وهمچنین امکان مشاهده مجموع انرژی بر روی فیدرها فراهم خواهد شد .

 

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment