سهم سی ان جی در سبد سوخت افزایش می‌یاید

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه گاز طبیعی سوخت ملی است که بیشترین سرمایه گذاری روی آن صورت گرفته، از مصوبه جدید شورای اقتصاد برای افزایش سهم سی ان جب در سبد سوخت خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا صادق آبادی در حاشیه بازدید از بزرگترین کارخانه تولید و تامین مخازن سی ان جی با بیان اینکه گاز طبیعی مهمترین مزیت کشور است و نباید نادیده گرفته شود، اظهار داشت: هیچ سوختی از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی قابل رقابت با گاز طبیعی نیست.
وی افزود: صدها میلیارد دلار برای ساخت پالایشگاه، استخراج گاز، خطوط لوله و انتقال و مخازن هزینه شده و ۹۰ درصد کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه گاز طبیعی سوخت ملی است که بیشترین سرمایه گذاری روی آن صورت گرفته، از مصوبه جدید شورای اقتصاد برای افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت خبر داد.
وی با بیان اینکه رشد مصرف بنزین باید با سی ان جی جایگزین شود، گفت: ما در شرایط تحریم از صادرات بنزین درآمد قابل اطمینانی داشتیم که به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های ایجاد شده به اقتصاد کشور کمک کرد اگر این جایگزینی صورت نگیرد نقطه قدرت به نقطه ضعف ما تبدیل می‌شود.
صادق آبادی خاطرنشان کرد: ظرف مدت ۲ سال با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری ۲۰ میلیون بنزین و سی ان جی جایگزین می‌شود.
Comments (0)
Add Comment