ساخت سلول های خورشیدی با طرح ها و رنگ های مختلف در پنجره ساختمان ها

اخیرا سلول های خورشیدی جدیدی با قابلیت انتخاب رنگ و شکل آن طراحی شده اند. این سلول ها با رنج وسیعی از رنگ ها و طرح های متنوع می توانند با رنگ و شکل ساختمان هماهنگ شده و نمای بیرونی ساختمان ها را زیباتر جلوه دهند. همچنین این سلول ها می توانند جایگزین پنجره ساختمان شوند، در حالی که این پنجره ها به علاوه بر سایه،  برق ساختمان را نیز تولید می کنند.

راندمان این سلول ها حدود 4 درصد است که در مقایسه با سلول های خورشیدی سیلیکونی کریستالی پایین بوده و مزیت این سلول ها در به کارگیری و هماهنگی آنها با نمای خارجی ساختمان است.

یکی ازمشکلات این تکنولوژی جدید، شکاف بین دو پنل شیشه ای است که باید به طور کامل و محکم بسته شود، به طوری که هیچ گونه هوایی نتواند وارد شده و به مواد راکتیو داخل پنل آسیب برساند. متخصصان سازنده این سلول های استفاده می کنند، از شیشه هیا متخلخل استفاده کنند. در مرحله آخر ساخت، پودر شیشه بر روی پنل ها زده شده و سپس در دمای 600 درجه سانتی گراد برروی پنل ذوب می شوند. تست های میزان استحکام در شرایط مختلف آب و هوایی نشان داده است که سلول های خورشیدی بعد از چندین هزار ساعت استفاده استحکام خود را حفظ کرده اند.

Comments (0)
Add Comment