رقابت ۵۳ مهندس برای انتخابات نظام مهندسی ساختمان اردبیل

رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ۵۳ مهندس تأیید صلاحیت شده برای رسیدن به کرسی هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با هم رقابت می‌کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  میرشجاعت حاتمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری عوامل هیأت اجرایی و نظارت دهمین انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: این انتخابات بعد از انجام فرآیند ثبت‌نام، تأیید صلاحیت، استعلامات و رسیدگی به شکایات به مراحل پایانی خود رسیده و از امروز تبلیغات کاندیداها برای آشنایی بیشتر اعضای نظام مهندسی شروع می‌شود.
وی تصریح کرد: اعضای هیأت اجرایی و نظارت انتخابات از ۱۷ خردادماه با ثبت‌نام کاندیداها کار خود را در ساختمانی مجزا از نظام مهندسی شروع کرده تا با شفافیت و دقت بیشتر بدون دخالت دیگران کارها را به پیش برده و زمینه برگزاری یک انتخابات شایسته را با تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی فراهم کند.
رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ۲۹ مردادماه نتیجه استعلامات مشخص و تعداد ۵۳ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند تا برگزاری انتخابات را در روز ۱۱ مهرماه در استان اردبیل شاهد باشیم.
حاتمی به برگزاری نشست توجیهی با کاندیداها و ابلاغ شیوه نامه تبلیغاتی در این دوره از انتخابات اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همراهی ۱۴ هزار نفر از اعضای نظام مهندسی و ثبت اطلاعات آنها در سامانه آی.ام.اس بتوانیم برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شایسته و سالمی را شاهد باشیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شیوه‌نامه تبلیغات، فعالیت تبلیغاتی کاندیداها تنها در فضای مجازی و پلتفرم‌های ایرانی تبلیغ و اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر خواهد بود و هیچ کاندیدایی حق ندارد در پلتفرم‌های خارجی تبلیغات خود را انجام دهد.
رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اضافه کرد: با وحدت رویه کارها را با نظارت بیشتر به پیش خواهیم برد و هر کاندیدایی که در مدت تبلیغات و فرآیند برگزاری انتخابات دچار تخلف می‌شود، در چارچوب قانون برخورد شده و حتی امکان رد صلاحیت تا روز آخر وجود دارد.
حاتمی بیان کرد: تولید محتوا باید در شبکه‌های داخلی انجام شده و به هیچ وجه تبلیغات خارج از قواعد اعلام شده، به انجام نرسد.
وی در ادامه یادآور شد: هیچ محدودیتی برای حضور کارکنان در نظام مهندسی و انتخابات وجود ندارد و بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی فرآیند بازدید و نظارت جامعه مهندسی از پروژه‌ها مشخص شده و در صورت تخلف در قالب شورای انتظامی اقدامات انجام شده و پروانه مهندسان معلق می‌شود.
رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: در قانون حضور کارمندان در نظام مهندسی و انتخابات منعی ندارد و تنها مشکل تعارض منافع بوده که سعی شده تا دغدغه‌ها در این زمینه تا حد زیادی برطرف شود.
حاتمی گفت: ترکیب هیأت مدیره نظام مهندسی در قالب مهندسان عمران، شهرسازی، معماری، برق، نقشه‌برداری، مکانیک و ترافیک مشخص شده و تعداد ثبت‌نامی‌ها در این رشته‌های مهندسی کاملا مشخص و معلوم است.
رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: در ترکیب هیأت مدیره نیز بعد از رأی گیری شاهد حضور مهندسان در رشته‌های مختلف خواهیم بود که در چارچوب قانون هیأت مدیره جدید نظام مهندسی شکل گرفته و فعالیت خود را در قواره و قواعد قانونی انجام خواهند داد.
اردبیل و انتخاباتانتخاباتانتخابات نظام مهندسی ساختمان اردبیل
Comments (0)
Add Comment