حقوق مردم به عنوان بهره بردار نهايي در چرخه ساخت و ساز مغفول مانده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان از راه اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در این استان خبر داد و گفت: براي هر واحد مسكوني شناسنامه فني ملكي صادر می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  کیانوش نیک هوش ضمن بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با تاسی از قوانین مصوب و جاری کشور و آنچه که به عنوان مقررات ملی ساختمان نامیده می شود سعی در استقرار و عمل به قوانین در تمامی بخشها و ارکان سازمان داشته است اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و ماموریت هایی که از ابتدا تعیین هیئت مدیره دوره ششم داشتیم استقرار و راه اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله و چالش در میان اعضای سازمان نحوه تخصیص سهمیه خدمات مهندسی بوده که متاسفانه در طول سالها شاهد گله گذاری و طرح شکایات متعدد از نحوه تخصیص سهمیه در بین اعضا بوده ایم اظهار داشت: اعمال غرض ورزی ها و برخوردهای سلیقه ای در این مورد همواره شأن و منزلت حرفه مهندسی را تنزل  داده، به طوری که ارگان های دیگر نیز در این مورد  وارد عمل شده و سعی در بهبود  این امور داشته اند.

سامانه جامع نظام مهندسی پلی در جهت عدالت خواهی و عمل به قانون

 

رئیس سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان سمنان با اشاره به این مطلب که استقرار و راه اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در طول عمر چند ماهه هیئت مدیره دوره ششم با فراز و نشیب های فراوان همراه بوده است به مهر گفت : هئیت مدیره دوره ششم  معتقد است آنچه اهداف سازمان نظام مهندسی و ماموریت خطیر آن در صنعت ساختمان است مشغله ای غیر از بحث سهمیه و سهمیه  بازی است که باید یکبار و برای همیشه از این مرحله عبور می کردیم که با حول و قوه الهی و تصمیم راسخ هیئت مدیره و حمایت ارگان ها و دستگاه های زیر بط و پشتیبانی اعضا و پرسنل سازمان این سامانه در مردادماه سالجاری راه اندازی شد.

 

نیک هوش تصریح کرد: راه اندازی این سامانه پلی در جهت عدالت خواهی و عمل به قانون است و همه امور مرتبط بدون دخالت شخصی و فقط با نرم افزار انجام می شود.

 

وی از آغاز صدور شناسنامه فني ملكي ساختمان در اين استان خبر داد و افزود: صدور اين شناسنامه با هدف حفظ حقوق مردم به عنوان بهره بردار نهايي از مركز استان آغاز شده است.

 

حقوق مردم به عنوان بهره بردار نهايي در چرخه ساخت و ساز مغفول مانده است

 

رئیس سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه حقوق مردم به عنوان بهره بردار نهايي در چرخه ساخت و ساز مغفول مانده و صدور اين شناسنامه با هدف احياي اين حقوق اجرايي شده است، تصریح کرد: ابلاغيه صدور اين شناسنامه براي شهرداري هاي ۱۸ شهر اين استان از طريق مسكن و شهرسازي صادر شده و در اولين گام در سمنان اجرايي شده است.

 

نیک هوش دريافت پايان كار ساختمان را منوط به صدور اين شناسنامه دانست و اظهار داشت: براي دريافت پايان كار ارائه شناسنامه فني ملكي ساختمان الزامي است و علاوه بر سمنان در شهرهاي مهديشهر و شهميرزاد روند اجرايي شدن اين برنامه در دست اقدام است.

 

وی با بيان اينكه شماره سريال شناسنامه فني ملكي ساختمان در سند تك برگي مالكيت صادره توسط ثبت اسناد درج مي شود گفت: در شناسنامه فني ملكي ساختمان مشخصات فني، وضعيت بنا، مهندس ناظر، نيروهاي فني سازنده و … قيد مي شود و در معاملات اين شناسنامه بايد به مالك بعدي منتقل شود.

 

وي هزينه صدور هر شناسنامه را بر اساس قانون پنج در هزار هزينه تمام شده ساختمان ذكر كرد و متذكر شد: در استان سمنان براي تعامل با مالكان اين هزينه با سه در هزار كاهش دو در هزار تعيين شده است.

صدور شناسنامه فني ملكي براي هر واحد مسكوني الزامي است

 

رئیس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان سمنان با اشاره به اینکه براي هر واحد مسكوني احداثي صدور شناسنامه فني ملكي الزامي است و اين شناسنامه توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان صادر و در اختيار مالك قرار مي گيرد، تصریح کرد: اين سازمان در رديف اولين سازمان هايي بعد از اصفهان، البرز، سيستان و بلوچستان و قزوين اقدام به صدور اين شناسنامه مي كند.

 

نیک هوش در خاتمه ضمن بیان اینکه در استان سمنان سه هزار و ۲۰۶ مهندس عضو نظام مهندسي ساختمان قرار دارند كه ۵۶ درصد آنها در رشته عمران فعاليت دارند، خاطر نشان کرد: يك هزار مهندس عمران با پروانه و ۷۸۰ مهندس فاقد پروانه در اين بخش فعاليت دارند و مهندسان فاقد پروانه نيز در مراحل اخذ پروانه هستند.

 پایان پیام/.

 

 

 

 

Comments (0)
Add Comment