جلسه کارگروه کمیسیون انرژی و محیط زیست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی با حضور مهندس احمدرضا طاهری اصل عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تشکیل گردید.



سومین جلسه ي مشترك کارگروه شماره 2 کمیسیون انرژی و محیط زیست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با کمیسیون انرژي سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در ساعت13روز پنج شنبه مورخ 09/09/96 در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تشکیل گردید.

 

در ابتداي این جلسه آ مهندس خسروي دانش مسئول کارگروه و نایب رییس کمیسیون انرژي سازمان نظام مهندسی استان، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه، گزارشی از جلسه مشترک کمیسیون انرژی و محیط زیست شورای مرکزی ونمایندگان دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان و مرکز تحقیقات راه ومسکن وشهرسازی مورخ 08/09/96 به اعضا ارائه کردند و اعلام نمودند با توجه به مسئولیت کارگروه شماره 2 که موضوع اصلاح و بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد ، حاضرین در جلسه مواردی که همکاران در بحث بازنگری مباحث مورد توجه قرارداده اند را مفید و فنی ارزیابی کردند و درخواست شد با جزئیات بیشتر موارد اصلاحی به شورای مرکزی ارائه گردد.

 

در ادامه جلسه با توجه به تقسیم کارهای انجام شده در جلسه اول و دوم ، گروه های کاری زیر تشکیل و پس از تبادل نظر گزارش مقدماتی خود را ارائه نمودند.

 

• گروه مکانیک : خانم مهندس مسگران کریمی (مازندران) آقای مهندس عابدی و آقای مهندس نیکخواه و آقای مهندس قندهاری ، آقای مهندس رحیمی مقدم، آقای مهندس مسایلی ( اصفهان) مباحث 14- 16-17-19

 

• گروه معماری : آقای مهندس ایگدری (گلستان) و آقای مهندس زنگنه (فارس) مبحث 4

 

• گروه برق : آقای مهندس صفریان و آقای مهندس کلباسی (اصفهان) مباحث 13 – 15

 

• گروه آیین نامه و عمومی : آقای دکتر صنیع زاده و آقای مهندس خسروی دانش ، آقای مهندس طاهری اصل ( اصفهان)

 

“ مقرر شد فعالیت های انجام شده در بازنگری و اصلاح مباحث مقررات ملی ساختمان با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی (آب ، خاک ،هوا) محیط زیست در جداول یکسان بر اساس ضرورت ها ، کلیات ، مشخصات فنی و بند های اصلاحی ویا فصل های الحاقی برای مباحث 2- 4- 5- 13-14-15-16-17-19 در جلسه آتی ارائه شود.

 

 

“ مقرر شد با توجه به نزدیکی فعالیت ها در کارگروه استان اصفهان و استان خراسان رضوی اصلاح و بازنگری مبحث 22 در استان خراسان رضوی پیگیری شود.

 

“ مقرر شد همکاران کارگروه 2 و اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست استان اصفهان در سومین همایش ملی ساختمان پایدار ، مصرف بهینه انرژی که در روزهای 20 و 21 آذر ماه در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار میشود حضور فعال داشته باشند.

 

“ مقرر شد در خصوص موضوع آب و روشهای صرفه جویی و استفاده بهینه از آن ،در مبحث 16 مقررات ملی اصلاحات و نکات تکمیلی توسط آقای مهندس عابدی پیشنهاد شود.

 

“ در پایان جلسه ، مهندس طاهری اصل از کلیه همکاران کارگروه تقاضانمود تا حصول نتیجه لازم جهت گزارش به شورای مرکزی جلسات به صورت مستمر در استان اصفهان برگزار شود . و همچنین مقرر شد جلسه آتی در روز پنجشنبه مورخ 30/09/096 در اصفهان با دستور کار پیشنهاد بند های اصلاحی مقررات ملی تشکیل گردد.

 

جلسه کار گروه در ساعت 19 با ذکر صلوات پایان یافت .

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتکمیسیون
Comments (0)
Add Comment