جایگزینی نیروگاه لیدل با نیروگاه تجدیدپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز، جایگزینی نیروگاه ذغالسنگی لیدل با نیروگاه های تجدید پذیر منجر به صرفه جویی 3/1 میلیارد دلار در هزینه ها و کاهش تولید سالانه 40 میلیون تن آلاینده می شود.



دولت ایالت New South Wales قصد دارد تا نیروگاه قدیمی لیدل را که یک نیروگاه ذغالسنگی قدیمی است تعمیر کرده و عمر این نیروگاه را 5 سال افزایش دهد. اما این کار منجر می شود تا مقادیر قابل توجه 40 میلیون تن آلاینده به طور سالانه توسط این نیروگاه به اتمسفر وارد شود.



بر اساس نتایج بدست آمده توسط تحلیلگران مرکز UTS ، احداث یک نیروگاه تجدید پذیر با همین قدرت به جای این نیروگاه نه تنها آلودگی به همراه ندارد، بلکه 3/1 میلیارد دلار در هزینه های مرمت این نیروگاه صرفه جویی خواهد شد.

 

در یک گزارش اظهار شد که کشور استرالیا با دارا بودن بزرگترین سیستم های ذخیره انرژی مسکونی می تواند کشوری پیشرو در صنعت انرژی های تجدید پذیر باشد. مدلسازی انجام شده توسط سازمان UTS نشان می دهد که جایگزینی این نیروگاه با یک پکیج کامل نیروگاه تجدید پذیر می تواند از انتشار 40 میلیون تن آلاینده جلوگیری بعمل آورد.

 

 

رئیس این سازمان، کلی اوشاناسی، اظهار داشت که فعال نگه داشتن این نیروگاه تا سال 2022 هم برای اقلیم جهان مناسب نیست و هم این که کشور استرالیا را از اهداف تعیین شده در معاهده پاریس عقب خواهد انداخت. وی اظهار داشت که نمایندگان منتخب مردم تنها کشور را از پیشرفت به سوی انرژی های پاک باز می دارند. کشور استرالیا نیازمند یک سیاست کامل در مقابله با تغییر اقلیم است تا در آینده به سرعت به سمت انرژی های تجدید پذیر پیش برود.

 

 

همچنین گزارش ارائه شده توسط کنسول آکادمی های آموزشی استرالیا اظهار شده است که با ادامه این روند قیمت برق در استرالیا به شدت بالا خواهد رفت و در نهایت با کمبود برق روبرو خواهیم شد.



این گزارش همچنین اظهار داشت که اطلاعات مردم در مورد ذخیره برق در باتری ها و پمپ های هیدرو، مناسب است اما دانش بسیار کمی در زمینه سایر روش های نوین ذخیره انرژی همچون هیدروژن تجدید پذیر بسیار کم است. علاوه بر این، بسیاری از مردم میل زیادی به خرید باتری برای منزل مسکونی خود ندارند.

 

 

بنابراین بر اساس گزارشات ارائه شده، بخش ذخیره انرژی در استرالیا می تواند یک فرصت خوب برای بازار انرژی باشد و بهترین راه رسیدن به بازاری داغ در زمینه ذخیره انرژی در این کشور، افزایش اعتماد مردم نسبت به ابزارهای ذخیره برق است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

بین المللتاسیساتتجدیدپذیرنیروگاه
Comments (0)
Add Comment