تولید انرژی در نیروگاه نکا

به گزارش تاسیسات نیوز،  بنابر اعلام مسئولان نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، میزان انرژی تولیدی مرداد این واحد، یک میلیارد و 274 میلیون و 623 هزار کیلووات ساعت بوده که از این میزان تولید، یک میلیارد و 236 میلیون و 154 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده شده است.





همچنین بنابر اعلام گروه راندمان و برنامه‌ریزی معاونت مهندسی شرکت تولید برق نیروگاه نکا، در این ماه 78/9 درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و 21/1 درصد آن نیز در واحدهای سیکل ترکیبی بدست آمده است.





درحالی که سهم گاز برای تولید انرژی کل در ماه گذشته به 98 درصد افزایش پیدا کرده بود اما با کاهش قابل توجه 16 درصدی در مرداد به 82 درصد رسید تا گمانه‌زنی و نگرانی‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.





براساس گزارش ارائه شده در پنج ماهه اول امسال 44/8 درصد از انرژی تعهدی نیروگاه برق نکا طبق قرارداد محقق شده است.





استفاده هرچه بیشتر از سوخت گاز در نیروگاه‌ها به کاهش روند آلودگی هوا در منطقه کمک می‌کند که نوسان مصرف این نوع از سوخت همواره مورد نگرانی مردم ساکن در شهرها و روستاهای هممجوار بوده است.





البته با استفاده 98 درصدی سوخت گاز برای تولید انرژی در تیرماه از سوی این واحد امیدها برای امکان حذف سوخت مازوت در نیروگاه بسیار افزایش یافته بود که افت 16 درصدی مصرف این سوخت در ماه مرداد از نیاز به زمان و تلاش بیشتر برای تحقق این هدف خبر می‌دهد.





همچنین مصرف کمتر از 20 درصد سوخت مازوت کماکان جای امیدواری و خرسندی را نسبت به مصارف بالای 80 درصدی در سال‌های گذشته باقی گذاشته است اما امکان حذف آن مورد اتفاق مردم منطقه و کارشانسان مربوطه به شمار می‌رود.

 

 

 

منبع: بلاغ نیوز

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتنولیدنیروگاه
Comments (0)
Add Comment