تهویه مطبوع مغز ما!

نظرات مختلفی درباره علت خمیازه کشیدن وجود دارد که یکی از آنها طرفداران بیشتری دارد: ما خمیازه می کشیم تا مغز ما تهویه شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در مقاله ای که در مجله فرضیات پزشکی در دانشگاه مریلند و پرینستون منتشر شده، بیان شد در زمان خمیازه کشیدن سینوس ها مثل فانوسک هایی (bellow) برای خنک کردن مغز ما عمل می کنند. اگر شما از گرفتگی سینوس رنج ببرید ممکن است بیشتر خمیازه بکشید.

مغز مثل کامپیوتر وقتی خنک باشد بهتر کار می کند. یافته های تحقیقات توضیح می دهند چرا مردم وقتی خسته اند خمیازه می کشند. وقتی شما دچار کمبود خواب هستید، دمای مغز افزایش می یابد.

در یک مطالعه دانشمندان دریافتند استفاده از بسته های سرد برای سر افراد خمیازه کشیدن مسری را از بین می برد. تنفس از راه بینی نیز سبب خنک شدن مغز می شود همین تاثیر را دارد.

با این حال خمیازه کشیدن زیاد ممکن است نشانه مشکل سلامتی باشد. اگر شما زیاد خمیازه می کشید ممکن است نشانه واکنش عصب مغز باشد. این عصب در گردن، سینه و روده های شما قرار دارد و اعمال قلب و رگ های خونیتان را تنظیم می کند. یک حمله قلبی و پاره شدن رگ خونی بزرگ نیز می تواند سبب خمیازه کشیدن اضافی شود.

مترجم: مهندس جزایری

پایان پیام/.

 

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment