تعرفه ای که کمتر از حد قانونی است

 

 چرا تعرفه های نظام مهندسی کمتر از میزان قانونی است؟

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، گفت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی قم 50 درصد کمتر از آنچه که در قانون تعریف شده، می باشد.

مهندس سعید خان احمد لو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، افزود: همچنین به منظور رفاه حال اقشار آسیب پذیر تخفیفاتی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، با اشاره به جایگاه خوب نظام مهندسی قم در سطح کشور نیز گفت: در سال‌های 90 و 91 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم رتبه برتر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح کشور را کسب کرده است.

 

احمدلو، توانمندی و ظرفیت‌های مهندسان استان قم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر 4 هزار مهندس در این مجموعه فعالیت می‌کنند و این مهندسان در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی مشغول به خدمت هستند.

 

وی ادامه داد: نظام مهندسی به عنوان یکی از نظام‌های برتر کشور مطرح است و در بسیاری از بخش‌ها از رشد مطلوبی برخوردار است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، همچنین در خصوص بخش شناسنامه فنی و ملکی در این سازمان، گفت: سازمان نظام مهندسی از سال 87 به عنوان استان برتر در این زمینه معرفی شده است و امسال نیز استان برتر شناخته شد.

 

به گفته احمدلو، تنها حدود 25 درصد از تعرفه بخش شناسنامه فنی و ملکی از مردم دریافت می شود.

 

وی ارائه خدمات الکترونیک را از برنامه‌های جدی نظام مهندسی قم برشمرد و گفت: تلاش می‌شود با بسترسازی مناسب در این زمینه، به شهروندان این امکان داده شود تا بدون مراجعه حضوری خدمات فنی و مهندسی خود را دریافت کنند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، در ادامه ارجاع 180 پرونده تخلف به شورای انتظامی طی 3 سال گذشته را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: در نهایت با احتساب پرونده‌هایی که از مسیر خارج شدند، برای 75 مورد رای نهایی صادر شد.

 

احمدلو ادامه داد: از این تعداد 20 مورد رای به برائت مهندسان و 55 مورد دیگر نیز رای به محکومیت درجه 5 قانون تخلف مهندسان(از 3 تا 5 سال محرومیت از فعالیت) صادر شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس قانون موظف به اجرای مقررات ملی ساختمان است، گفت: این مجموعه در تلاش است با مسائل مربوط به استحکام و ایمنی بناها را در نظر بگیرد تا سرمایه‌های ملی کشور در این زمینه حفظ شود.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment