بورس تهران در وضعیت سقوط آزاد!

بیش از ۱٫۱ تریلیون تومان پول حقیقی از بازار بورس تهران خارج شد!

به گزارش تأسیسات نیوز، در پی تحولات اخیر در منطقه، شاخص کل بورس ایران با بازگشایی بازارها به شدت سقوط کرد و بیش از ۱٫۱ تریلیون تومان پول حقیقی از بازار بورس تهران خارج شد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ریزشی ۲۰ هزار واحدی به ۶۳۷ هزار واحد رسید و در روز جاری یک تریلیون و ۱۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

با ریزش نزدیک به سه درصدی شاخص کل بازار بورس تهران، این رقم هم‌اکنون در محدوده دو میلیون واحد قرار گرفته است.

ادامه افت شاخص بورس در حالی است که محمدرضا عارف معاون اول ریاست‌جمهور، از روز چهارشنبه دستور تزریق منابع عظیم مالی از صندوق توسعه ملی به این بازار را صادر کرد و همان روز ۱۰۰ میلیارد تومان و روز شنبه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط این نهاد مالی به بورس تزریق شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، برخی معامله‌گران تالار بورس تهران در روز شنبه به نشانه اعتراض به وضعیت بورس و مدیریت بازار، سیستم‌ها را خاموش کردند و معامله‌گران ارشد بورس در تالار معاملات بلوکی نیز دست از کار کشیدند.

از روز چهارشنبه گذشته تاکنون، ریال ایران  به صورت متوالی ارزش خود را از دست داده و هر دلار آمریکا با رشدی ۱۵۰۰ تومانی، هم‌اکنون در بازار آزاد غیررسمی ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

در این میان قیمت انواع سکه نیز در بازارهای داخلی در روز جاری روند صعودی گرفت. قیمت سکه بهار آزادی حدود ۸۵ صدم درصد، امامی ۱٫۶ درصد، نیم‌سکه ۱٫۳ درصد، ربع سکه بیش از ۱٫۹ درصد و سکه گرمی تقریباً ۲٫۵ درصد افزایش یافت.

قیمت سکه بهار آزادی هم‌اکنون بیش از ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

بورس، بازار سرمایه، سقوط ریال، تحولات منطقه، شاخص بورس، محمدرضا عارف
Comments (0)
Add Comment