برگزاری همایش «ایست، آب نیست»

 

همایش «ایست، آب نیست» با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری و آموزش و پرورش استان زنجان در راستای طرح پرسش مهر برگزار شد.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای پرسش مهر رییس جمهوری با موضوع چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری و استفاده کنیم؟« همایش استانی ایست! آب نیست» با مشارکت آموزش و پرورش استان همزمان با دیگر مدارس استان به صورت نمادین با حضور مدیرعامل و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان و مدیران آب و فاضلاب و دیگر مسوولین استان در دبیرستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب در شرکت آبفای کشور به چالش آب در ایران اشاره کرد و گفت: در چندین سال اخیر با توجه به کاهش بارندگی ها و افت سطح آبهای زیرزمینی و اهمیت آب شرب، پرسش مهر امسال به بررسی موضوع آب و چگونگی استفاده بهینه از این نعمت الهی پرداخته است.

مصطفی اکرمی به هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی دانش آموزان با چالش کمبود آب و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از آب در سنین پایین و در سطح مدارس می باشد.

وی به اهمیت صرفه جویی اشاره و اظهارکرد: اهمیت صرفه جویی در مصرف این مایع حیات بخش به حدی است که پیش بینی می شود در صورت عدم صرفه جویی و مصرف بهینه، برای چند سال آینده به احتمال زیاد با چالش جدی آب مواجه خواهیم شد.

اکرمی به اهمیت آموزش در سنین پایین اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص آموزش روش مصرف بهینه آب و صرفه جویی در این زمینه، آموزش در مدارس بهترین زمان و دوره طلایی محسوب می شود و برای تحقق این امر برگزاری چنین همایش هایی در سطح استان بسیار موثر واقع خواهد شد.

در همین زمینه تفاهم نامه ای میان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و شرکت آبفای شهری امضا شد که بر اساس آن هزینه چاپ دو هزار پوستر این طرح پرداخت خواهد شد.

پایان پیام /.


Comments (0)
Add Comment