بازنگری در نظام مهندسی ساختمان ناکارآمد است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طرحی که به عنوان «طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده، تک‌بعدی است.
به گزارش تاسیسات نیوز، داوود دانشگر یادآور شد: طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده و درحال پیگیری است، از جامعیت مدنظر ذی‌نفعان صنعت ساختمان، دستگاه‌های دولتی، اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای برخوردار نیست. این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود.
دانشگر در تشریح مبنای مخالفت با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توضیح داد: عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی ازجمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده که هنوز نهایی و مصوب نشده است.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد در این بازنگری و اصلاح، نقش کنترل ساختمان و اصناف تقویت و تعیین‌تکلیف شود و ساختار اصلی براساس بهبود ساختار مدیریت و نظارت باشد تا درنهایت منجربه ارتقای کیفیت صنعت ساختمان شود.به همین منظور، کمیته‌ای فنی شامل نمایندگان و افراد صاحب‌نظر هم در موضوع اجرای قانون، هم در بخش علمی و مطالعات تطبیقی و آسیب‌شناسی تشکیل شد که در این کمیته، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند. مقرر شده ضمن اعلام‌نظر اعضای جلسه به کمیسیون عمران مجلس، جمع‌بندی موارد بررسی‌شده به شکل لایحه نیز به دولت تقدیم شود تا بتواند تحول اساسی در صنعت ساختمان ایجاد کند.
بازنگری در قانون نظام مهندسیداوود دانشگرمجلس و بازنگری در قانون نظام مهندسیناکارآمدی نظام مهندسینظام مهندسی ساختمانکنترل ساختمان
Comments (0)
Add Comment