اکتشافات تصادفی 2016

به گزارش تاسیسات نیوز، بیشتر حوزه ها، اکتشافات علمی نتیجه روش های سخت و دقیق استنباط و بررسی های علمی و منطقی است. با این حال هر از گاهی یک اکتشاف تصادفی و اتفاقی هم در حین انجام آزمایشات رخ می دهد که اگرچه گاهی به معنای شکست آن آزمایش خاص است اما بعضی اوقات هم منجر به ابداعات و اکتشافات جدید و مفید می شود.





از این میان می توان به کشف وازلین، پنی سیلین و فرهای مایکروویو اشاره کرد که تحول عظیمی در علم ایجاد کردند. 2016 هم در این یافته های تصادفی سهم خود را داشته که اگرچه به اهمیت اکتشافات قبلی نبوده اند ولی در نوع خود شایان توجه می باشند.

 

 

 

فلز فوق سخت

 

 

محققان دانشگاه رایس آزمایشاتی روی ساخت مواد مغناطیسی از مواد غیرمغناطیسی انجام دادند. در بخشی از این آزمایشات، وقتی ماده احتمالی ساخته شد آسیاب شد تا بتواند با اشعه ایکس بررسی شود.





وقتی امیلیا موراسان – استاد فیزیک دانشگاه رایس تلاش می کرد یک آلیاژ طلا و تیتانیوم را برای بررسی پودر کند، این کار را غیرممکن یافت. او می گوید: «من نتوانستم تیتانیوم-طلا را پودر کنم. حتی از یک هاون پوشیده شده با الماس استفاده کردم ولی باز هم موفق نشدم.» آنها به طور اتفاقی به یک آلیاژ فوق العاده محکم دست یافته بودند که شامل یک قسمت طلا و سه قسمت تیتانیوم بود؛ پس از آن آنها شروع به بررسی ویژگی های منحصر به فرد این فلز کردند. گفته می شود این ماده می تواند کاربرد خوبی در ایمپلنت های پزشکی داشته باشد.

 

 

 

 

محققان در آزمایشات خود دریافتند با ذوب کردن طلا و ترکیب با تیتانیوم می تواند فلز غیرسمی تولید کرد که چهار برابر سخت تر از خود تیتانیوم است که می تواند در ایمپلنت های پزشکی بادوام تر و با طول عمر بیشتر استفاده شود.







انتهای خبر

آزمایشاکتشافاتتاسیساتمغناطیس
Comments (0)
Add Comment