انستیتو شیرین‌سازی و تصفیه گاز

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین گردهمایی کارگروه‌های تخصصی انستیتو شیرین‌سازی و تصفیه گاز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و جزئیات شکل‎گیری و فعالیت‎های پیش روی این انستیتو بررسی شد.

 

 

 

این جلسه آذر ماه سال جاری با حضور مسئولان کارگروه‌ها و نمایندگانی از مدیریت پژوهش و فناوری، دانشگاه‌های همکار، معاونت عملیات و شرکت‌های پالایشگاهی با هدف بررسی دانش‌های فنی مورد نیاز شیرین‌سازی و تصفیه گاز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

 

 

 

بر اساس این گزارش، شکل‎گیری انستیتو شیرین‎سازی و تصفیه گاز به موافقتنامه های همکاری بخش پایین دست صنعت نفت با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر کشور برمی گردد که حاصل امضای آن موافقتنامه ها، تصمیم گیری برای تشکیل ١٢ انستیتوی تخصصی بوده است.

 

 

 

علی ذوقی، مدیر گروه فناوری‌های تصفیه گاز پژوهشگاه صنعت نفت، در حاشیه نشست گردهمایی کارگروه‌های تخصصی انستیتو شیرین‌سازی و تصفیه گاز گفت: دانشگاه، یک محیط آموزشی و دانشجو محور است؛ اما پژوهشگاه صنعت نفت ساختار پروژه‌ای دارد و به عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شده است.

 

 

 

 

ذوقی با بیان این که مسئولیت اصلی این اسنتیتو بر عهده پژوهشگاه صنعت نفت و کارفرما شرکت ملی گاز ایران است، ادامه داد: مکاتبات و نیاز‌سنجی‌های مختلف از بدنه صنعت انجام شد و بر اساس نیاز‌های موجود و اعلام شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، هفت کارگروه تخصصی به منظور برآورده ساختن نیاز‌های صنعت در پژوهشگاه تشکیل شده است.

 

 

 

 

به گفته وی، شیرین‌سازی بر مبنای حلال، توسعه فرآیند جذب سطحی، فرآیند غشایی جهت شیرین‌سازی و جداسازی‌گازها، جداسازی و مصرف CO٢، مدیریت گوگرد، روش‌های نوین در شیرین‌سازی و جدا‌سازی گاز و همچنین سنتز و تولید مواد شیمیایی و کاتالیست‌های پرمصرف در صنعت گاز، عناوین این هفت کارگروه تخصصی است.

 

 

 

 

ذوقی، انتخاب همکاران داخلی و خارجی را یکی از الزامات این انستیتو دانست و گفت: فرآیند انتخاب همکار خارجی، زمان بر است و نیاز به فرصت بیشتری دارد ولی سه همکار داخلی از دانشگاه‌ها که شامل دانشگاه‌های سهند تبریز، شیراز و تربیت مدرس می‌شوند برای این مجموعه انتخاب شده‌اند.








انتهای خبر

انستیتوتاسیساتشیرین سازینفتگازگردهمایی
Comments (0)
Add Comment