انتظار ۶ ماهه کارگران ساختمانی نظرآباد برای شرکت در آزمون مهارت

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان نظر آباد در استان البرز خواستار کاهش زمان آزمون دریافت کارت مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای این استان شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، «محمد باقر رشیدی» در این باره به ایلنا گفت: اداره فنی و حرفه‌ای استان البرز برای صدور کارت مهارت فنی هر شش ماه یک بار آزمون مهارت برگزار می‌کند و این درحالیست که این اداره موظف است آزمون را که شرط اصلی بیمه شدن کارگران ساختمانی است هر ماه برگزار کند.

رشیدی با بیان اینکه ۲ هزار نفر از مجموع  ۵ هزار کارگر ساختمانی شهرستان نظر آباد تا کنون بیمه شده‌اند، افزود: ۳ هزار کارگر باقی مانده با شرایطی که اداره فنی حرفه‌ای استان البرز برای صدور کارت مهارت فنی فراهم کرده است، در صف انتظار به سر می‌برند و نمی‌توانند خدمات بیمه تامین اجتماعی بهرمند شوند.

به گفته این فعال کارگری، فنی و حرفه‌ای استان البرز هر ۴ ماه یکبار به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان برای دریافت کارت مهارت فنی شروع به ثبت نام کرده و هر ۶ ماه یکبار آزمون برگزار می‌کند.

 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان نظر آباد در خاتمه با انتقاد از کیفیت آموزش‌های ارائه شده برای صدور کارت مهارت، اظهار کرد: با وجود کیفیت نازل و گاهی عدم آموزش، بر روی کارت مهارت صادر شده آنان نوشته شده است این کارگر ۱۰۰ ساعت دوره مهارتی دیده است.

پایان پیام/.

 

 

نانو، تاسیسات، مکانیک، سازه، موتورخانه، سردخانه، تبرید، سیستم، حرارتی، نمایشگاه، کنفرانس، آموزش
Comments (0)
Add Comment