امضاء تفاهم نامه نظام مهندسی تهران و دانشگاه آزاد تهران جنوب

جلسه بررسی پیش نویس تفاهم نامه “همکاری جامع بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب سه شنبه ۲۲ مهر ماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید   
به گزارش تاسیسات نیوز، این نشست مشترک که با حضور رادمهر دبیر هیأت مدیره، مهندس خوش گفتار مشاور ارشد رئیس سازمان، مهندس یزدان جو معاونت توسعه سرمایه مهندسی، دکتر ایوب نژاد مدیر آموزش و دکتر کامی‌شیرازی مسئول پژوهش به عنوان نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دکتر کریمی فرد رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب،دکتر مرادی مدیرکل امور عمرانی دانشگاه آزاد تهران جنوب، دکتر خادمی مدیر دفتر فنی ارتباط با صنعت و کارآفرینی و مهندس فروغی مدیر دفتر دانش بنیان واحد به عنوان نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار گردید، طرفین در راستای انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری در کلیه رشته ها و بررسی کارشناسی تفاهم نامه درجهت توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه هفت گانه مهندسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
درابتدا خانم مهندس رادمهر دبیرسازمان ضمن خیر مقدم به حاضران درجلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و تقدیر و تشکر از مساعدت و همکاری های خوب و سازنده دانشگاه به اهداف سازمان اشاره کرد و افزود: بسترهای لازم به منظور همکاری با نهادها و تعامل با دانشگاهها از جمله دانشگاه تهران جنوب از قبل فراهم شده و در راستای انعقاد این تفاهم نامه سعی بر آن شده که به موارد مطروحه در سازمان جامعه عمل پوشانده شود.
در ادامه مهندس رادمهر به مقوله آموزش و پژوهش و لزوم آموزشهای اجباری و همچنین آموزش‌های تخصصی و بازدیدهای میدانی و کارآموزی مهندسان تأکید کرد و به تشریح دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه پرداخت.
وی خاطر نشان کرد : در این راستا دستورالعمل آموزشی تهیه شده است که مستلزم تأیید وزارت راه و شهرسازی به منظور ابلاغ به سازمان های نظام مهندسی است.
وی تصریح کرد : متأسفانه تحصیلات آکادمیک مهندسان به تنهایی باعث کسب مهارتهای اجرایی در کارگاههای ساختمانی نبوده  و آموزش عملی از نظرها مغفول مانده است. مهندسان پس از دریافت پروانه اشتغال به کار به عنوان مهندس طراح، ناظر و پیمانکار وارد عرصه فعالیت در حوزه ساختمان شده و با مشکلات و معضلات متعددی از جمله عدم آشنایی با ضوابط اجرایی که پیش روی آنان قرار می گیرد مواجه می شوند.
مهندس رادمهر در ادامه تأکید کرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان، آموزش‌های اجرایی به خصوص به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی در قالب بازدید از فرایند ساخت و ساز  به منظور ارتقای دانش حرفه‌ای مهندسان است و با توجه به افزایش ساخت و سازهای شهری، آموزش‌های مهارتی مهندسان می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت پروژه‌های ساختمانی ایفا نماید.
در خاتمه مهندس رادمهر  نوید خبر رونمایی از بخش پژوهش را که با تلاش هیأت مدیره دوره هشتم راه اندازی شده بود را داد.
از دستاوردهای این بخش می توان به امکان انجام طرح‌های پژوهشی در قالب شیوه‌نامه پژوهش سازمان، طرح‌ حمایتی از کتاب پژوهشگران، بررسی پایان نامه های دانشجویان مقطع دکترا با توجه به اولویت‌های پژوهشی سازمان، ایجاد کتابخانه مشترک مجازی و … اشاره کرد.
ایوب نژادتحصیلات آکادمیک مهندسانتفاهم نامهخوش گفتاردانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوبرادمهر دبیر هیأت مدیرهنظام مهندسی تهرانیزدان جو
Comments (0)
Add Comment