اصفهان پایتخت انرژی تجدیدپذیر

 

شهردار اصفهان از این استان به عنوان پایتخت انرژی تجدید پذیر ایران نام برد.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، سقائیان نژاد در همایش انر‍‍زي هاي تجديدپذير با اشاره به تغییرات زیست محیطی و استفاده رو به رشد سوخت های فسیلی و تبعاتی که تولید و استفاده از این سوخت ها به همراه خواهد داشت خواستار جایگزینی و حرکت به سمت بهره مند ی از انرژی های تجدید پذیر شد .

 

شهردار اصفهان در ادامه ضمن ابراز نگرانی از افزایش رو به رشد جمعیت شهرنشینی افزود : تنها دو در صد از سطح کره زمین را شهرها تشکیل میدهند و ابن در حالی است که بیش از هفتاد در صد ساکنین کره زمین شهر نشینان هستند که طبیعتا حراست از جو و حفظ محیط زیست و تامین انرژی این حجم از جمعبت نیازمند سیاست ها و تعیین راهبردهای کارشناسی در سطح کلان توسط متولیان مربوطه است .

 

وی در ادامه ضعف در فوانین ، نبود متخصصین ، نبود سرفصلهای دانشگاهی و دوره های آموزشی و تسهیلات مربوط را از موانع ورود سرمایه گزاران در زمینه ساخت نیروگاههای تولید انرژی پاک برشمرد و یادآور شد ایجاد چشم اندار و ترسیم افق تا رسیدن به جو سالم و استفاده از انرژی پاک نیازمند یک عزم همگانی است .

 

در ادامه این جلسه معاون برق و انرژی وزارت نیرو ضمن نفدیر از شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد پیشتاز در مسیر توسعه فرهنگ سلامت و انرژی پاک گفت : تا کنون بیش از دوازده میلیارد تومان در زمینه تغییر روند تولید سوخت مورد نیاز نیروگاههای تولید برق به صورت سیکل ترکیبی توسط وزارت نیرو هزینه شده است که با توجه به افزایش راندمان تولید که در حال حاضر کمتر از چهل در صد است پیش بینی میشود این میزان در آینده نزدیک با ایجاد آلایندگی کمتر به بیش از پنجاه در صد ارتقاء یابد .

 

فلاحتیان با اشاره به اهمیت توسعه تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر افزود : انرژی های تجدید پذیر ضمن ارتقاء سطح پدافند غیر عامل و جایگاه کشور در امر سلامت شهروندی و جلوگیری از افزایش آلایندگی های زیست محیطی و جوی در سطح بین الملل ، میتواند بیش از 15 فرصت شغلی ایجاد کند .

 

وی در پایان ضمن تصریح سیاست های وزارت نیرو در قبال بنگاههای بخش خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارند گفت : اطلس ملی تجدید پذیرها تهیه شده که با توجه به ظرفیت بالای کشور در سایر زمینه ها این وزارتخانه طرح خرید تضمینی انرژی به قیمت مطلوب را به عنوان طرح تشویقی جهت مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در نظر گرفته است .

 

در پایان نیز پروفسور بوشمان کارشناس انرژی های پاک فرایبورگ آلمان که به دعوت شهرداری اصفهان میهمان ویژه ی این همایش بود با تبیین جایگاه ایران از نگاه فرا منطقه ای ، پتانسیل های طبیعی کشورمان جهت ورود به عرصه ی تولید و بهره مندی از انرژی های پاک و تجدید پذیر را بسیار مطلوب ارزیابی کرد . وی در ادامه به ساختمانی که در منطقه 13شهر داری اصفهان در حال ساخت است اشاره کرد و افزود این پروژه که به همت شهرداری اصفهان و بهره گیری از مشاوران عالی رتبه در حال ساخت است ضمن استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیش از هفتاد در صد جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهد داشت و میتواند در آینده بسیار نزدیک به عنوان پایلوت برای متخصصین و شهروندان استفاده شود .

 

یاد آور میشود در پایان این همایش تفاهم نامه ای سه جانبه مابین وزارت نیرو ، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری اصفهان با رویکرد اصفهان پایتخت انرژی تجدید پذیر ایران امضاء شد .

پایان پیام /.

اصفهان-پایتخت-انرژی-تجدیدپذیر
Comments (0)
Add Comment