اشعه ماوراءبنفش برای این گروه ضروری است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مزایای وقت گذراندن در آفتاب می‌تواند برای کسانی که در مناطقی با نور آفتاب محدود زندگی می‌کنند، بیشتر از خطرات آن باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس نتایج این مطالعه، در مکان‌هایی که نور خورشید کم است مانند بخش‌هایی از بریتانیا، قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر پرتو فرابنفش که در نور خورشید یافت می‌شود با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مرتبط شناخته شده است.
به نقل از ساینس‌دیلی، گروه تحقیقاتی که این مطالعه را انجام داده، می‌گویند انطباق توصیه‌های بهداشت عمومی برای منعکس کردن خطرات و مزایای قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ممکن است به کاهش بار بیماری و بهبود امید به زندگی در کشورهای کم نور کمک کند.
متخصصان هشدار می‌دهند که در مواقعی که سطح اشعه ماوراء بنفش بالاست، همچنان باید اقداماتی برای محافظت از پوست انجام شود تا از آفتاب سوختگی و ایجاد سرطان پوست جلوگیری شود.
دانشمندان دانشگاه ادینبورگ به بررسی قرار ۳۹۵ هزار نفر در سراسر بریتانیا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته بودند، پرداختند. به دلیل نقشی که رنگدانه‌های پوست در پاسخ بدن به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ایفا می‌کند، شرکت کنندگان به افرادی که نژاد اروپایی سفیدپوست بودند، محدود شد.
این گروه برای شناسایی افرادی که در معرض سطوح بالاتر اشعه ماوراء بنفش قرار دارند از موقعیت جغرافیایی شرکت کنندگان برای محاسبه میانگین قرار گرفتن سالانه آنها در برابر انرژی خورشیدی استفاده کردند.
یافته‌ها برای سایر عواملی که ممکن است بر سلامت تأثیر بگذارند از جمله سیگار کشیدن، ورزش، محرومیت اجتماعی و جنسیت، تعدیل شدند تا احتمال اینکه این عوامل مسئول هر یک از تغییرات مشاهده‌شده باشند، کاهش یابد.
زندگی در مکان‌هایی با سطوح بالاتر اشعه فرابنفش، به عنوان مثال کورنوال، با خطر کمتر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان نسبت به زندگی در مناطق با سطوح پایین فرابنفش مانند ادینبورگ همراه بود.
آفتاب گرفتن نیز ۲۳ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و ۱۴ درصد خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان را نشان داد.
خطر ابتلا به ملانوم (نوعی سرطان پوست) در افرادی که در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتری بودند، کمی افزایش می‌یابد، اما خطر مرگ ناشی از این بیماری افزایش نمی‌یابد.
از آنجایی که این مطالعه بر اساس داده‌های بریتانیا از یک جمعیت سفیدپوست اروپایی است، بیشترین ارتباط را با گروه‌های مشابه در کشورهای محدود از نور خورشید دارد. کارشناسان می‌گویند برای ایجاد تصویر واضح‌تری از مزایای بالقوه نور خورشید برای سلامتی، تحقیقات بیشتر در مکان‌هایی که بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرند باید انجام شود.
باید توجه داشت که این مطالعه را به کشورهایی که نور خورشید بیشتری تجربه می‌کنند و شدت اشعه ماوراء بنفش در آنها بالاتر است نباید تعمیم داد.
اشعه ماوراء بنفشنور خورشید
Comments (0)
Add Comment