ارومیه پر آب شد

به گزارش تاسیسات نیوز، دریاچه ارومیه در سال 95 بخود آب دیده است و خبرهای خوشی را میشنود.

 

 

 

کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ‏ای آذربایجان‏ غربی، با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه در مدت زمان مشابه سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام‌گرفته و افزایش میزان بارش، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته سطح تراز دریاچه ارومیه 16 سانتیمتر افزایش نشان می‏دهد.





مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ ای آذربایجان‏ غربی با بیان اینکه این وضعیت برای دریاچه ارومیه راضی‏کننده است، افزود: چنین وضعیت پرآبی برای دریاچه ارومیه در 12 سال گذشته بی‏سابقه بوده است.





وی ادامه داد: رهاسازی آب پشت سدهای استان، ریزش حقابه سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان به دریاچه و نزولات جوی از عوامل موثر در افزایش آب دریاچه ارومیه هستند.





دانشجو بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و افزود: استفاده بی‏رویه از منابع آبی موجود در اطراف دریاچه ارومیه سبب می‏شود تا دریاچه بیش از این با بحران آب مواجه شود که لازم است حاشیه ‏نشینان دریاچه به این موضوع توجه جدی داشته باشند.






مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ ای آذربایجان غربی با بیان اینکه کشت محصولات پرآب در اطراف دریاچه ارومیه کاهش یافته است، اعلام کرد: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که باید این موضوع مدیریت شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آببحرانتاسیساتدریاچه ارومیه
Comments (0)
Add Comment