اختصاص 25 درصد تسهيلات بانك توسعه اسلامي به بخش آب و فاضلاب ايران

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یک چهارم از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در بخش آب و فاضلاب ایران استفاده می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  سیدمهدی ثمره هاشمی امروز در آیین امضای قرارداد احداث و بهره برداری تاسیسات فاضلاب شهر بافق به روش بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان یزد و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق، اظهار داشت: 55 کشور عضو بانک توسعه اسلامی هستند که استفاده یک چهارم تسهیلات این بانک در شرکت های آب و فاضلاب ایران، افتخاری بزرگ برای نظام و کشور است.

وی ایجاد محیط سالم و بهداشتی و استفاده مجدد از آب را از مزایای اجرای طرح های فاضلاب دانست و افزود: پساب خروجی از طرح های فاضلاب نقش موثری در تامین بخشی از آب موردنیاز بخش کشاورزی دارد.

 

ثمره هاشمی به خشکسالی های اخیر و فشارهای ناشی از کم آبی به ویژه در استان های کم آب مانند یزد اشاره کرد و گفت: باید مدیریت صحیح و جامع بر منابع آب انجام شود و از آب های خاکستری، آب دریا و آب های کثیف برای مهیا کردن آب موردنیاز صنعت و کشاورزی استفاده شود.

ثمره هاشمی با بیان اینکه برخلاف اینکه تصور نمی شد بتوان در بخش آب سرمایه گذاری هایی در بخش خصوصی انجام داد، گفت: در چند سال اخیر در صنعت آب و فاضلاب بسترسازی هایی انجام شده و دولت زمینه های قانونی را فراهم کرده و این ظرفیت ها به سرعت در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی شش هزار و 200 میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در بخش آب و فاضلاب آماده امضاست ، گفت: در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در کشور بسته شد که همه این میزان در بخش آب و فاضلاب بوده است و امسال نیز به 30 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی ارتباط بسیار خوبی میان بانک های توسعه اسلامی، اکو و … و شرکت های آب و فاضلاب کشور وجود دارد، گفت: این بانک ها نیز از عقد قرارداد با شرکت های ما بسار راضی و خشنود هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:

یک سند همکاری با بانک توسعه اسلامی آماده شده است تا در سه سال 1.3 میلیارد یورو اعتبار به ما داده شود.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار برای طرح های فاضلاب دو شهر شهریار و بیرجند از تسهیلات بانک اکو استفاده شده است.

 

ثمره هاشمی با بیان اینکه در بحث اوراق مشارکت نیز سرمایه گذاری های خوبی در سال 90 و 91 شده است، گفت: در سال 90، سه هزار و 200 میلیارد ریال (معادل 100 درصد اوراق مشارکت) و در سال 91 بیش از دو هزار و 750 میلیارد ریال اوراق مشارکت در کشور به فروش رسیده است که رتبه نخست را در میان همه سازمان هایی که در کشور اوراق مشارکت داشته اند، کسب کرده ایم.

ثمره هاشمی به استقبال خوب بخش خصوصی و جذب سرمایه های سرگردان و نهفته برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: یزد استانی خشک و کم باران است که استفاده از فاضلاب و بازچرخانی آب می تواند در رونق بخش صنعتی آن بسیار با اهمیت باشد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در زمان کنونی کشورهایی که از لحاظ منابع آبی در وضع مناسبی قرار ندارند ، نیز از پساب تصفیه خانه های فاضلاب استفاده می کنند و این امکان همیشه پایدار، همواره و تا زمانی که مردمی در یک شهر زندگی می کنند باقی خواهد ماند.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment