۲۶ مهرماه/ کارزاری در دایره انتخابات نظام مهندسی

 دوشنبه ۲۶ مهرماه سوتِ آغاز رقابت نامزدهای انتخاباتی در نهمین دوره از انتخابات نظام مهندسی کشور همزمان با نخستین تجربه انتخابات الکترونیکی نواخته می شود.
 تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: سرنوشت سازمان نظام مهندسی کشور چندی است که با آغاز انتخابات در مراکز استانهای ایران آغاز و ۲۶ مهرماه نیز در تهران ادامه خواهد یافت.
چالش های فراوان در رشته های مختلف نظام مهندسی، بیکاری جامعه مهندسی و کاهش نرخ تعرفه های نظام مهندسی، نخ نما شدن قانون نظام مهندسی کشور، تضادهای درون سازمانی قوانین این سازمان، پوشالی بودن برخی شرکتهای کاغذی با قدرتی پولادین! و … از جمله مشکلاتی است که جامعه مهندسان در دوره های مختلف تجربه کرده اند که شیوع کرونا و در معرضِ مشکلات ناشی از این معضل قرار گرفتن نیز به آن افزوده شده است.
شاید برگزاری انتخابات در بسترِ آنلاین فرصتی برای حضوری گسترده تر برای جامعه مهندسی باشد تا با چشمانی باز و فرصتی بهتر، گزینه های برتر را فارغ از تبلیغاتِ کلیشه ای انتخاب کنند و افرادی کارآزموده با تکیه بر کارنامه عملکرد خوب، را انتخاب کنند تا جایگاه جامعه رو به فزونی مهندسان را هر چه بهتر حفظ و بهبود بخشند.
مشکلاتی که منجر به تعویق انتخابات نظام مهندسی تهران شد، شاید خود بیانگر وجود مشکلاتی است که اگر نگاه کنجکاوِ رای دهندگان را به دنبال داشته باشد، آنها را به خوبی در انتخاب کاندید مورد نظر خود یاری کند!
آنچه مسلم است، اِعمال تغییر باید همراه با مطالبه جدی مخاطبان و انتخاب اصلح نامزدها همراه باشد تا در این برهه تاثیرگذار، به شکل کاملاً حرفه ای در این کارزار حضور یابند تا فارغ از پارامترهای کلیشه ای «بهترین ها» را با توجه به عملکرد و نه شعارهای انتخاباتی برگزید.
لازم به ذکر است؛ بنا به گفته مسئولان برگزاری، انتخابات از ساعت ۸ روز دوشنبه لغایت ۱۶ به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و نتایج پایان همان روز اعلام میشود. هر چند بنا به گفته مسئولان، این فرصت تا ساعت ۲۴ همان روز نیز قابلیت تمدید شدن دارد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;