25 هزار دانشجو عضو سازمان نظام مهندسی هستند

توسعه صنعتی کشور وابسته به توسعه معدن در جامعه و رونق آن باعث رونق کسب و کار در کشور می‌شود تاکنون 25 هزار دانشجو در گرایش‌های مختلف عضو این سازمان شده‌اند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهندس سیاسی‌راد مدیر امور ضوابط فنی و استاندارد سازمان نظام مهندسی در همایش علمی مهندسی معدن دانشگاه امیر‌کبیر گفت: اگر بخواهیم نظام مهندسی معدن را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که توسعه صنعتی کشور وابسته به توسعه معدن در جامعه و رونق آن باعث رونق کسب و کار و تولید در کشور می‌شود.

وی افزود: محیط کسب و کار بر سرنوشت بنگاههای تولید کشور تاثیر دارد و در صورتی که بنگاههای کشور اثر داشته باشند تولید ناخالص ملی کشور نیز رشد خواهد داشت.

وی در ادامه درباره سازمان نظام مهندسی توضیحاتی داد و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی غیردولتی است ولی رئیس آن با نظر مستقیم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

سیاسی‌زاد گفت: 25 هزار نفر از دانشجویان مهندسی معدن عضو این سازمان هستند که 10 هزار نفر از این 25 هزار نفر مهندس معدن 13 هزار نفر و گرایش زمین‌شناسی و بقیه نقشه‌شناسی و متالوژی‌ هستند.

وی خاطر نشان کرد: نقش معدن در این سازمان بسیار برجسته است و چون عضویت در این سازمان اختیاری است لذا پذیرای دانشجویان در این سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما ضعف در به کارگیری دانایی داریم خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی بکارگیری فنی و دانایی است.

وی یادآور شد: استفاده زیاد از معدن کشور باعث توسعه پایدار در کشور می شود اما با نگاه به نسلهای آینده سهم آنها نیز باید در کشور در نظر گرفته شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;