160 لیتر بر ثانیه کمبود آب در یک شهرک صنعتی

به گزارش تاسیسات نیوز، داریوش طاهری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: راه اندازی زیرساخت های سرمایه گذاری رکن اساسی در افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در هر منطقه است که مسوولان امر با اتخاذ تدابیر راهبردی برای رفع مشکل کم آبی در شهرستان گرمسار تلاش کنند.


وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 100 لیتر بر ثانیه آب برای تولید کالا در شهرک صنعتی گرمسار از سوی آب منطقه ای سمنان تخصیص یافته است که این مقدار آب به هیچ عنوان به نسبت واحدهای تولیدی در این منطقه رضایت بخش نیست.


وی ادامه داد: انتقال آب از سد نمرود از طرح های مهم ملی برای رفع مشکل کم آبی در غرب استان سمنان به شمار می رود که با بهره برداری از آن حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت و معدن در گرمسار براساس ارزیابی های انجام شده به 2 برابر افزایش می یابد.


فرماندار گرمسار تصریح کرد: دست کم 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در گرمسار فعال است که ادامه فعالیت این واحدها در سال های آینده ، همکاری نهادهای اجرایی را برای رفع مشکلات زیرساختی در نواحی و شهرک صنعتی این شهرستان می طلبد.


طاهری تصریح کرد: نزدیکی به مرکز کشور از ظرفیت های بسیار مثبت واحدهای مستقر در شهرک صنعتی گرمسار به شمار می رود که می توان با برنامه ریزی ، برای بازار فروش کالاهای تولیدی در این منطقه برنامه ریزی اثربخشی داشت.


وی تصریح کرد: در 2 سال گذشته تفاهم نامه های سرمایه گذاری قابل توجه ای برای فعالیت بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی گرمسار امضا شده است که می توان با تامین زیرساخت ها مانند راه دسترسی، آب و برق برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان گام های عملیاتی برداشت.


بیش از 60 درصد از حدود یکهزار واحد صنعتی گرمسار و ایوانکی با چالش کمبود آب مواجه است، منابع زیرزمینی گرمسار با کمبود 90 میلیون متر مکعبی آب مواجه است.


گرمسار در زمان حاضر حدود 50 درصد واحدهای صنعتی استان سمنان را در اختیار دارد و همچنین 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین استان در این شهرستان استخراج می شود.


میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و حدود 150 میلیون مترمکعب کسری مخزن وجود دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;