۱۲ توصیه ساده برای رانندگی ایمن در روزهای بارانی؛

تاسیسات نیوز: پاییز، فصل بارش رحمت الهی است. با شروع فصل بارندگی، علاوه بر ترافیک، مشکل دیگری که رانندگان با آن مواجه هستند، سطح لغزنده معابر و احتمال سرخوردن خودروها است اما کیست که لذت رانندگی در هوای باطراوت پائیزی را نداند؟ رعایت فاصله طولی مناسب برای رانندگان، هنگامی که پشت سروسایل نقلیه دیگری در حال حرکت هستند، عامل مهمی در جلوگیری از وقوع تصادفات زنجیره‌ای(برخورد از جلو به عقب) است.
 در این قسمت از «زندگی ایمن» دوازده توصیه مهم برای رانندگی در خیابان های لغزنده و آسمان بارانی را معرفی می کنیم. رعایت همین نکات ساده، می تواند آمار تصادفات رانندگی در باران را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
۱٫ هنگام رانندگی در فصول بارانی و برفی، آرام و با احتیاط رانندگی کنید و رعایت این موضوع سر پیچ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
۲٫ هنگامی که لازم است توقف کنید، ابتدا سرعت‌تان را کم‌کم و با نیش‌ترمزهای پی‌درپی به حداقل برسانید و هیچ‌وقت به یک‌باره پایتان را روی ترمز نگذارید.
۳٫ اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن روی سطوح کرد، به آهستگی فرمان را در جهتی که می‌خواهید ماشین‌تان حرکت کند، بپیچانید و سعی کنید ماشین را با نیش ترمز متوقف سازید.
۴٫ از چاله‌های آب دوری کنید و با رعایت فاصله مناسب در همان مسیر که ماشین‌های جلویی حرکت می‌کنند، رانندگی کنید.
۵٫ بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنید و با سرعت مجاز حرکت کنید حتی زمانی که خیابان‌ها خلوت هستند.
۶٫ پیش از خروج از خانه حتما خودرو را از نظر نقص فنی مانند کارکرد صحیح ترمزها، فرمان، بخاری و برف‌پاک‌کن‌ها ارزیابی کنید و استفاده از ضد یخ را به تعویق نیندازید.
۷٫ از حمل بارهای خطرناک مانند کپسول گاز، بنزین، مواد سوختنی و شیمیایی و همچنین وسایل گرم‌کننده مانند گاز پیکنیک و چراغ‌های نفتی و گازی کوچک پرهیز کنید.
۸٫ وقتی شیشه‌ها و آینه‌های ماشین بخار می‌کنند شیشه‌های جلو را تا حد کمی پایین بیاورید تا هوا در ماشین جریان داشته باشد و بخار شیشه‌ها از بین برود و دیدتان کم نشود.
۹٫ استفاده از نور بالا به خصوص در شب‌های بارانی بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب بروز تصادفات بسیار شدید شود.
۱۰٫ سبقت گرفتن هنگام بارندگی روی سطوح لغزنده موجب منحرف‌شدن مسیر خودرو می‌شود.
۱۱٫ با مشاهده عابران پیاده‌، سرعت خود را کم‌ کنید تا آب‌های جمع‌ شده در چاله‌های خیابانی را روی آنها نپاشید.
۱۲٫ فراموش نکنید رانندگی در باران دلپذیر است به شرطی که همه نکات ایمنی را رعایت کنید و خودتان پلیس خودتان باشید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;