۵ میلیارد دلار، ارزش صرفه‌جویی در مصرف برق

وزیر نیرو گفت:با همراهی مردم در فصل تابستان امسال حدود ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رضا اردکانیان در ادامه افزود: تابستان امسال حدود ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد و این میزان صرفه‌جویی از ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری جلوگیری کرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه انتظار ما این بود که اوج بار مورد نیاز در تابستان ۹۸ بیش از ۶۱ هزار مگاوات باشدگفت: اما قله‌ای که مدیریت کردیم ۵۷ هزار مگاوات بیشتر نبود و به عبارتی حدود ۳۳۰۰ مگاوات مصرف، مدیریت شد.
وی افزود: صرفه‌جویی ۳۳۰۰ مگاوات بدین معناست که ما برای تامین این میزان برق ناچار نشدیم ۵ هزار مگاوات نیروگاه بیشتر با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بسازیم.
اردکانیان ادامه داد: این منابع در خدمت تولید کشور و پایداری صنعت برق خواهد بود و به معنای این است که اخلاق خوب مصرف صحیح در مصرف آب و برق به سرعت در کشور جای خودش را باز کرده و نوید آینده‌ای توام با آسایش، امنیت خاطر و رفاه می‌دهد.
وزیر نیرو با اشاره به قرار داشتن در نیمه مردادماه و اوج بار مصرف برق خاطر نشان کرد: همراهی و همکاری مردم عزیز در بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی در راستای مدیریت مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;