۴ آسانسور که ذهن شما را متحیر می‌کند

تاسیسات نیوز: چه کسی فکر می‌کرد که یک آسانسور می‌تواند یک هیجان منحصر به فرد را برای شما فراهم کند؟ برای سرگرمی ما ۴ تا از معروف‌ترین و حیرت انگیزترین آسانسور‌های جهان را به شما نشان می‌دهیم.
۱. آکوادوم

آسانسوری در دل بزرگترین آکواریوم جهان

یکی از محبوب‌ترین آسانسور‌های جهان در هتل \”رادیسون بلو برلین\” قرار دارد. این آسانسور که به درستی آکوادوم نام دارد، یک منظره هنری واقعی بوده که دارای ویژگی منحصر به فردی است به طوری که هیچ توسعه دهنده آسانسور دیگری آن را امتحان نکرده است. این آسانسور محبوب توسط یک آکواریوم ۸۲ فوتی احاطه شده است که شامل انواع حیات دریایی استوایی مانند ماهی بادکنکی، ماهی نقره‌ای و ماهی کوهان دار است. این مخزن بیش از یک میلیون لیتر آب را در خود جای می‌دهد و برای به تصویر کشیدن حس بودن در سرزمین عجایب زیر آب طراحی شده است.
۲. منظره آسمان

شگفت انگیزترین آسانسورهای دنیا | دکتر آسانسور

یکی از جالب‌ترین آسانسور‌های این لیست، آسانسور Skyview است که در استکهلم سوئد قرار دارد. این آسانسور منظره بی‌سابقه‌ای از شهر استکهلم را ارائه می‌کند و از یک چیدمان کروی به قطر ۳۶۱ فوت تشکیل شده است. آسانسور شیشه‌ای کروی به دلیل شکل کروی غیرمعمول و آینده نگر، معمولاً به عنوان جتسون‌ها شناخته می‌شود. نکته جالب‌تر در مورد این آسانسور این است که در خارج از اریکسون گلوب سوئد قرار دارد، سازه‌ای که به عنوان بزرگترین سازه نیم‌کره‌ای در جهان طبقه‌بندی می‌شود.
حیرت انگیزترین آسانسورهای جهان + تصاویر | لست سکند
۳. آسانسور Hammetschwand
این آسانسور شبیه موشکی است که قرار است به سوی ناشناخته پرتاب شود. این مکان که در ابتدا در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد، منظره‌ای از کوه‌های آلپ روگن و آب‌های آبی دریاچه لوسرن را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. با وجود اینکه بیش از ۱۰۰ سال است که وجود دارد، اما تغییرات محسوسی در آن ایجاد نشده و هر چند سال یکبار به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. با ۴۹۹ فوت، سواری ۴۸ ثانیه‌ای به عنوان بلندترین آسانسور در فضای باز در کل قاره اروپا در نظر گرفته می‌شود. چیزی که در مورد این آسانسور وسوسه انگیزتر است، این است که مسافت تقریباً ۱۰ فوت در ثانیه را طی می‌کند.
۴. تایپه ۱۰۱

برج تایپه ۱۰۱ تایوان | ایلیا گشت

به نظر شما چقدر طول می‌کشد تا ۸۹ طبقه را در آسانسور طی کنید؟ شاید ۲-۳ دقیقه؟ ۳۷ ثانیه چطور؟ آسانسور تایپه ۱۰۱ به عنوان سریع‌ترین آسانسور در جهان طبقه‌بندی می‌شود. این آسانسور که در تایپه تایوان واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌رود. این آسانسور در سازه‌ای قرار دارد که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ رسماً به عنوان بلندترین ساختمان جهان در رتبه‌بندی قرار گرفت. چیزی که در مورد این آسانسور بسیار وسوسه‌انگیز است علاوه بر این واقعیت است که منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهر را به شما می‌دهد. تایپه ۱۰۱ دارای یک سیستم تنظیم فشار اتمسفر برای جلوگیری از \”سوت زدن گوش ها\” است، حداکثر سرعت آن ۱۰۱۰ متر در دقیقه یا به عبارت دیگر ۳۳۱۳ فوت در دقیقه است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;