گروهی از داوطلبان آزمون مهندسی مقابل وزارت راه تجمع کردند

گروهی از شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی نظام مهندسی رشته معماری طراحی شنبه در اعتراض به سوالات و نتایج اعلام شده مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این افراد که شمار آنها حدود ۴۰ نفر بود،  به نحوه برگزاری آزمون و استاندارد نبودن سوالات، طراحی و تصحیح آن اعتراض داشتند و خواستار بازنگری در این آزمون بودند.
آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی رشته معماری طراحی ۱۹ مهرماه برگزار و نتایج آن، ۲۵ دی ماه اعلام شده است.
«مصطفی سلطانی» که خود را به عنوان نماینده تجمع کنندگان معرفی کرد، در این باره گفت: سوالات این آزمون استاندارد نبود و به همین دلیل، نتایج اعلام شده از نظر ما، غیرمنتظره و غیر قابل قبول است.
وی افزود: سوالات این آزمون، مبهم و غیراستاندارد بود و پاسخ به آن به گونه ای بود که موجب نقض مقررات ملی ساختمان می شد.
نماینده تجمع کنندگان ابراز عقیده کرد: برخی از آزمون‌دهندگان مدت زمان بسیاری مشغول تحلیل سوال بودند و این یعنی از دست رفتن زمان. در نتیجه،  افرادی  پذیرفته شده اند که در پاسخهایشان، قوانین شهرسازی را نقض می کردند.
به گفته سلطانی، بسیاری از شرکت‌کنندگان در این آزمون تمامی مهارت‌های لازم را کسب کرده و از نظر علمی و عملی بر کار خود مسلط هستند اما به دلیل طراحی غلط سوالات، در آزمون به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکرده اند.
وی افزود: ما اکنون می خواهیم بدانیم بر اساس چه اصول و مقرراتی سوالات اینگونه طراحی شده بود و این نتایج را به بار آورد!؟
سلطانی با بیان اینکه بسیاری از معترضان امروز از شهرستان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: درخواست ما بازبینی در آزمون است چون اصلا مشخص نیست با چه معیاری به ما نمره داده شده است.
وی گفت: با این نتایج، تدریس بسیاری از اساتید که خود مسئول کنترل نقشه سازمان نظام مهندسی و متخصص در مباحث علمی و عملی هستند، زیر سوال رفته است.
سلطانی با اشاره به اینکه آزمون ورودی حرفه مهندسان رشته معماری طراحی در گذشته سالی دو بار برگزار می‌شد، افزود: امسال هم قرار است علاوه بر مهرماه، این آزمون در اردیبهشت آینده نیز برگزار شود.
شرکت کنندگان در این تجمع همچنین در نامه ای به معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درخواست خود را برای تجدیدنظر در نتایج آزمون طراحی مهر ۹۸ اعلام کردند.
نماینده تجمع کنندگان نیز به نشستی در وزارت مسکن و شهرسازی دعوت شد تا موضوع را برای مسئولان ذیربط تشریح کند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;