گردش چرخِ صنایع در گرو رونقِ صنعت آب و برق

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: صنایع «آب و برق» از زیرساختهای مهمِ دیگر صنایع در کشور تلقی می شوند که در صورت بی توجهی به آن، چرخِ رونقِ اقتصاد کندتر از حدِ مطلوب خواهد چرخید.
«بهینه سازی مصرف انرژی» به ویژه در سالهای پساکرونا در بخش های مختلف با توجه به تغییرات اقلیمیِ کاملاً آشکار، از جمله اولویتهایی به شمار می آید که در بخش های مختلف حمل و نقل، تولید و کشاورزی، تبدیل به ضرورتی غیرقابل انکار در سراسر جهان شده است.
عملیاتی کردن پروژه های مختلف در صنایع «آب و برق»، با رعایت شاخص هایی مانند؛ «مقرون به صرفه بودن»، «رفع نیاز داخلی»، «حمایت از ساخت داخل و تقویت صادارت» صورت می گیرد و در این راستا، اولویت بندی طرح ها بر اساس این شاخص ها، بسیار کارگشا خواهند بود.
اجرای پروژه های آب و برق در کشور و اعتماد به بخش خصوصی در صنعت آب و برق و انرژی های نو فرآیندی است که، مسلماً علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی مطلوب می شود، باعث رونق این صنعت زیربنایی در کشور نیز خواهد شد.
مسلماً؛ حمایت از بخش خصوصی در بخش «سرمایه گذاری» و «صادرات»نقش موثری داشته و «رونق تولید» شاخصی است که با حمایت از تولید کنندگان داخلی و حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید حاصل می شود؛ و البته حمایت از سرمایه گذار خارجی نیز در کشور بدون در نظر گرفتن هیچ امتیازی در مقایسه با سرمایه گذاران داخلی نیز می تواند به رقابتی کردن رشد صنعت، در داخل کشور کمک کند.
در این راستا، بازار کشورهای همسایه فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای حوزه «صنعت آب و برق» محسوب می شود و تقویت توانمندی های صنایع آب و برق، فرصت مغتنمی در عرصه بین المللی برای کشور فراهم می کند که با بهره گیری مناسب از توانمندی های بخش خصوصی ارزآوری خوبی را برایمان به همراه خواهد آورد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;