کل نیروگاه ‌ها در مدار قرار دارند/ با خاموشی مقابله می کنیم

معاون وزیر نیرو: وی از در مدار بودن کل نیروگاه‌ ها برای تابستان امسال و تامین برق مورد نیاز در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: خطوط انتقال و پست‌های برق نیز آمادگی کامل را دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز، «همایون حائری»  در مرکز پایش صنعت برق که مدیریت برخط مصرف را انجام می‌دهد، خاطرنشان ساخت: صرفه‌جویی به دست آمده مانع از انجام سرمایه‌گذاری‌های سنگین برای تولید این میزان برق شد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو به تلاش های صورت گرفته در صنعت برق اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، در روز گذشته، پنج هزار و پانصد مگاوات صرفه‌جویی حاصل شد.

وی افزود: اگر این میزان صرفه‌جویی حاصل نمی‌شد می‌بایست ۶ هزار و پانصد مگاوات نیروگاه جدید احداث می‌شد تا این میزان برق را تامین کرده و خاموشی بروز نکند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: روز گذشته و در پیک مصرف ۵۸ هزار و ۲۴۵مگاوات برق به مصرف رسید که اگر اقدام‌های جمعی صنعت برق نبود این میزان به رقم ۶۳هزار و ۷۸۵مگاوات افزایش می‌یافت.

حائری به ایجاد مرکز پایش صنعت برق اشاره و آن را حاصل مطالعات گسترده برای مدیریت صحیح برق دانست.

وی گفت: کارهای مختلفی برای مدریت صحیح مصرف صورت گرفته و تفاهمنامه‌های زیادی هم با بخش‌های صنعت و کشاورزی منعقد شده است.

معاون وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد: اقدام‌های انجام شده به مدیریت صحیح مصرف برق کمک کند تا تابستان بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

وی از در مدار بودن کل نیروگاه ‌ها برای تابستان امسال و تامین برق مورد نیاز در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: خطوط انتقال و پست‌های برق نیز آمادگی کامل را دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;